Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи повинні подавати е-декларацію керівники комунальних підприємств?

14.04.2017

Із 2017 року коло осіб, які зобов'язані щорічно подавати електронну декларацію (далі – е-декларація), значно розширене. Виникли такі запитання:

– чи повинні цю декларацію подавати керівники державних і комунальних підприємств, які працюють на госпрозрахунковій основі і не фінансуються з бюджету;
– хто з працівників підприємства належить до категорії посадових осіб, про які йдеться у зв'язку з необхідністю подання е-декларації?


У цьому випадку йдеться про декларування в цілях боротьби з корупцією (це вимога ст. 45 Закону від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про попередження корупції», далі – Закон № 1700).

Так, ч. 1 ст. 45 та ст. 3 Закону № 1700 передбачено, що посадові особи юридичних осіб публічного права зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за попередній рік за встановленою формою. Декларація заповнюється на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК). Адреса: https://nazk.gov.ua

Цього року для «новеньких» декларантів строк подання декларації продовжено до 1 травня 2017 року (п. 6 розд. ІІ Закону від 23.03.17 р. № 1975-VIII).

Таким чином, нам слід з'ясувати два важливих моменти:

  • які юрособи належать до юросіб публічного права;
  • кого закон відносить до посадових осіб у цьому контексті.

Поняття юросіб публічного права наведене в ст. 81 Цивільного кодексу. Це юрособи, які створені на підставі розпорядчого акта Президента, органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Комунальні та державні підприємства саме так і створюються, а тому потрапляють до кола юросіб, посадові особи яких зобов'язані подавати е-декларацію.

При цьому НАЗК пояснює (див. п. 3 рішення від 11.08.16 р. № 3 з огляду на внесені до цього рішення зміни), що під посадовими особами юридичних осіб публічного права слід розуміти працівників, наділених посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі функції або адміністративно-господарські функції. Визначальним у цьому випадку є обсяг функцій (обов'язків) працівника такої юрособи.

Далі НАЗК пояснює детально:

  • адміністративно-господарські функції (обов'язки) – це обов'язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому або іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідувачів складів, магазинів, майстерень, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів і контролерів тощо;
  • організаційно-розпорядчі функції (обов'яз­ки) – це обов'язки з керівництва сферою промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах або організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідувачі відділів, лабораторій, кафедр), їх заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Підсумувавши все вищесказане, можна зробити висновок, що посадові особи комунальних і державних підприємств зобов'язані подавати щорічну е-декларацію. Керівник і головний бухгалтер такого підприємства однозначно є посадовими особами. Що стосується інших керівників таких підприємств, то тут усе залежить від обсягу виконуваних ними повноважень, закріплених у їх посадових інструкціях та інших внутрішніх документах підприємства.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 27
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
09.05.2025
Відшкодування витрат на безперервний профрозвиток медпрацівників: зміни від КМУ
У зв’язку з потребою розширити категорії фахівців, які матимуть змогу здійснювати профрозвиток, КМУ вніс зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення безперервного професійного розвитку працівників сфери охорони здоров’я. Детальніше про ці зміни ...
07.05.2025
Професії у сфері охорони здоров’я: законодавчі новації
ВРУ ухвалила Закон від 12.02.2025 № 4246-IX (далі – Закон № 4246), який удосконалює підготовку, безперервний профрозвиток і профдіяльность за професіями у сфері охорони здоров’я. Розглянемо, які зміни в цій сфері очікують медичні КНП. ВРУ ухвалила Закон від 12.02.2025 № 4246-IX (далі &nd...
15.04.2025
Кваліфікаційні характеристики:чергові зміни для медичних КНП
Розглянемо зміни в довіднику кваліфікаційних характеристик, які відбулися наприкінці лютого і на початку березня поточного року, і які стосуються медичних КНП. Для роботодавців у сфері охорони здоров’я передбачено окремий випуск Довідника кваліфікаційних характеристик. Саме його використовують...
Популярне
11.04.2025
Військово-обліковий документ: чи потрібний для встановлення інвалідності
Як відомо, з 01.01.2025 стартувала масштабна реформа: на зміну МСЕК прийшла система оцінювання повсякденного функціонування. Проходження шляху до статусу інвалідності значно спрощується, адже більшість процесів скорочено та цифровізовано. Усі етапи оцінювання фіксуються в електронній системі, що уне...
15.04.2025
Кваліфікаційні характеристики:чергові зміни для медичних КНП
Розглянемо зміни в довіднику кваліфікаційних характеристик, які відбулися наприкінці лютого і на початку березня поточного року, і які стосуються медичних КНП. Для роботодавців у сфері охорони здоров’я передбачено окремий випуск Довідника кваліфікаційних характеристик. Саме його використовують...
21.04.2025
Медичні відходи: новий порядок управління
З 1 квітня поточного року набули чинності нові Державні санітарні норми та правила поводження з медичними відходами. На що слід звернути увагу утворювачам таких відходів – медичним КНП, докладно в нашому матеріалі. З 1 квітня поточного року набули чинності нові Державні санітарні норми та прав...
Нове
24.06.2025
Норми тривалості робочого часу та важливі події в липні 2025 року
Яка норма тривалості робочого часу в липні 2025 року? Важливі кадрові дії липня Зверніть увагу, що 7 липня – останній день подання Звіту із праці за формою № 1-ПВ: місячна – за червень 2025 року; квартальна – за ІІ квартал 2025 року. Подається Звіт до територіального ор...
13.06.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у червні 2025 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
09.06.2025
Підприємство працевлаштовує переселенців: як отримати компенсацію від держави
У статті розглянуто, в яких випадках роботодавець має право отримати грошову компенсацію за працевлаштування тимчасово переміщений осіб, а також надано відповіді на запитання щодо порядку оформлення такої компенсації.  Підприємство приймає на роботу декількох працівників, які тимчасово переїхал...
Кращі матеріали