Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Закордонвідрядження-2019

09.04.2019

Енциклопедія валютних операцій – 2019

В останні роки, особливо з уведенням безвізового в'їзду до ЄС, географія відряджень працівників підприємств значно розширилася: бізнес-партнерство передбачає обмін досвідом. Відрядження за кордон стали звичайною справою, з ними зустрічається практично кожний бухгалтер. У консультації зробимо акцент на тому, як нововведення валютного законодавства вплинули на порядок оформлення та обліку господарських операцій, пов'язаних із закордонними відрядженнями.

Загальні правила направлення працівника в закордонне відрядження й забезпечення його коштами залишилися колишніми.

Підприємства складають і затверджують внутрішній документ – Положення про службові відрядження. Це зручно і практично: працівники підприємства точно знають, що можна і чого не можна. А якщо працівник підходить до відрядження відповідально, то він і документи потрібні привезе, і квиток не загубить, і розраховуватися у відрядженні буде без порушень законодавства. Нагадаємо, що зазвичай прописано в такому Положенні:

  • порядок складання кошторису витрат на відрядження, порядок видачі авансу та повернення невикористаного залишку після прибуття відрядженого з поїздки;
  • конкретні розміри добових на підприємстві (на розсуд керівника до різних держав та/або різних категорій працівників можуть установлюватися різні розміри добових);
  • правила компенсації витрат, понесених у відрядженні (для ознайомлення працівників, які направляються у відрядження, можна прописати, які первинні документи вони повинні подати за тими або іншими витратами);
  • обмеження за витратами на відрядження (керівник має право закріпити види транспорту та категорії готелів, у яких має право зупинятися працівник);
  • строки відрядження (залежно від його завдань і цілей) – пп. 170.9.1 ПК не обмежує строків відряджень, але при бажанні підприємство може ввести таке обмеження;
  • порядок подання керівнику звіту про відрядження: зміст звіту, за якою формою та в які строки повинен бути підготовлений (цей звіт не є обов'язковим, але в деяких випадках його складання доцільне для підтвердження зв'язку витрат на відрядження з господарською діяльністю підприємства);
  • порядок подання до бухгалтерії Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, за формою, затвердженою Наказом № 841 (далі – Звіт).

Із 07.02.19 р. уведено в дію Закон № 2473, який прийшов на зміну Декрету № 15-93 і Закону № 185. Із цієї дати втратили чинність багато нормативно-правових актів НБУ, що регламентують проведення валютних операцій (постанова Правління НБУ від 05.02.19 р. № 31), серед яких, зокрема, Правила, затверджені постановою Правління НБУ від 30.05.07 р. № 200, які регулювали порядок використання готівкової інвалюти. Тепер суб'єктам господарювання треба орієнтуватися на нові нормативні документи, головним чином на Положення № 2, № 3 і № 5.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали