Резерв оплати відпусток за період простою: як розрахувати та відобразити в обліку
Відпусткові-2020: особливості розрахунку
Ситуація. У березні 2020 року через карантин підприємство було вимушене частину співробітників перевести на віддалену роботу, а іншим оформити простій. Період простою в березні становить 15 днів. При цьому працівникам виплачувалося 2/3 середнього заробітку. У квітні простій із частковою оплатою був запроваджений уже для всіх співробітників. Як правильно формувати резерв оплати відпусток за місяці, коли на підприємстві оформлено простій? І як це відобразити в обліку?
Резерв для оплати відпусток створюється для того, щоб рівномірно розподілити витрати (у т. ч. у складі собівартості) на виплату відпусткових (з урахуванням ЄСВ) протягом звітного періоду.
Майте на увазі! Створювати резерв відпусткових зобов’язані всі підприємства, за винятком мікропідприємств, непідприємницьких товариств і підприємств, що застосовують спрощену систему оподаткування (п. 13 П(С)БО 11, п. 7 розд. I П(С)БО 25).
Нагадаємо принцип «роботи» резерву відпусткових. Основою є правила з п. 13 П(С)БО 11 та п. 8.2 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879).
Резерв розраховується і нараховується протягом року щомісяця (п. 13 П(С)БО 11). При цьому на місячну суму резерву робляться записи Дт 23, 91–94 – Кт 471 «Забезпечення оплати відпусток».
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року