• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Розрахунок відпусткових: 10 практичних ситуацій

Антон Янко

13.03.2017 1406 0 1

Оплачуваний відпочинок – це невід’ємне право кожного працюючого. Для того, хто відпочиває, відпустка – приємна подія, а от для бухгалтера, який повинен нарахувати та виплатити відпусткові (і обов’язково зробити це без помилок!), така подія інколи перетворюється на справжню головоломку. Розглянемо базові принципи оплати часу відпусток та основні нестандартні ситуації, які можуть виникнути при цьому.

Сутність та види відпусток

Основними нормативними актами, що регулюють порядок надання та оплати відпусток, є КЗпП, Закон № 504 і Порядок № 100.

Право на відпустку як одне з основних трудових прав працівників закріплене в ст. 2 КЗпП. Громадянам, які перебувають у трудових відносинах із підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи, надаються щорічні (основна та додаткові) відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати. Іноземці та особи без громадянства, які працюють в Україні, мають право на відпустки нарівні з громадянами України.

Оскільки відпустка – це трудове право працівника, при укладанні цивільно-правового договору з виконавцем робіт (послуг) таке право в останнього не виникає, отже, й відпусткові йому нараховувати не доведеться.

Види відпусток (оплачуваних та неоплачуваних) визначені в ст. 4 Закону № 504, але бухгалтера в першу чергу цікавлять саме оплачувані: щорічні основна та додаткові, додаткова відпустка у зв’язку з навчанням, працівникам, які мають дітей, тощо.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали