Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Роботодавець не вніс запис про навчання співробітника до трудової книжки: чи потрібно вносити виправлення?


Співробітник працевлаштувався вперше, інспектор по кадрах оформив йому трудову книжку: заповнив титульний аркуш, вніс запис про прийняття на роботу. Проте запис про навчання у виші не був унесений. Чи потрібно вносити у такому разі виправлення до трудової книжки?


Ні, у такому разі вносити виправлення не потрібно. Пояснимо чому.

Згідно з п. 2.19 Інструкції, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.93 р. № 58 (далі – Інструкція № 58), до трудової книжки за місцем роботи необхідно вносити запис про час навчання у виші. Такий запис треба внести до запису про прийняття на роботу – на підставі довідки з місця навчання або на підставі диплома.

Запис про час навчання у виші вноситься окремим рядком, при цьому графи 1 та 2 не заповнюються, а далі:

  • у графі 3 – зазначається назва вишу і період навчання (наприклад: «Проходив навчання у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка з 01.09.13 р. по 30.06.17 р.»);
  • графі 4 – номер і дата диплома про вищу освіту.

На практиці роботодавці іноді замість запису про навчання пишуть таке формулювання: «До влаштування на роботу трудового стажу не мав». Вносити такий запис до трудової книжки не потрібно, така вимога в Інструкції № 58 відсутня.

Проте якщо запис про навчання не був унесений, то вносити виправлення до трудової книжки вже немає сенсу. Адже навіть якщо запису про навчання в трудовій книжці немає, той час навчання у вишах, ПТУ, навчальних закладах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів, в аспірантурі, докторантурі та клінічній ординатурі підтверджується (п. 8 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 12.08.93 р. № 637):

  • дипломами;
  • посвідченнями;
  • свідоцтвами;
  • довідками та іншими документами, виданими на підставі архівних даних.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
10.11.2025
Відновлення знищених унаслідок обстрілу кадрових документів
В статті роз’яснюємо, як відновити знищені паперові кадрові документи, що згоріли після обстрілу. Війна, на жаль, триває. А внаслідок обстрілів і руйнувань відбувається втрата чи знищення документів, зокрема і кадрових. З’ясуємо, як діяти роботодавцю в такому разі та як відновити докумен...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали