Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Неповний робочий час: доплата до мінімалки і «мінзарплатне» донарахування ЄСВ

09.10.2018

Все більше роботодавців вважають за краще неповний робочий час, ніж скорочення штату. Зрозуміло чому, адже скорочення - дуже дорога і складна процедура. Чого не можна сказати про режим неповного робочого часу. Він не передбачає особливих витрат, але для його введення потрібно дотримуватися встановленого законом порядок. Як режим неповного робочого часу впливає на доплату до мінімалки і «мінзарплатное» донарахування ЄСВ. Детальніше - в запропонованому матеріалі.

Незважаючи на назву ст.56 КЗпП, вітчизняне законодавство про працю не розкриває поняття «неповний робочий час». У ч.1 зазначеної статті тільки сказано, що за угодою між працівником і роботодавцем як при прийомі на роботу, так і згодом може встановлюватися неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Тому звернемося до положень Конвенції про роботу на умовах неповного робочого часу від 24.06.94 р № 175. Отже, неповним робочим часом слід вважати робочий час, тривалість якого менше нормальної тривалості робочого часу. Тим часом відзначимо, що дана Конвенція так і не була ратифікована Україною.

Приклад 1

Режим робочого часу працівника - 40 годин на тиждень. Режимом неповного робочого часу для нього буде такий режим, при якому тривалість робочого тижня буде менше 40 годин на тиждень (39 год, 20 год, тощо).

Фактично режими праці, що встановлюються при роботі з неповним робочим часом, можуть передбачати (див. п.2 листа Мінпраці від 29.03.07 р № 713/19/71-07):

  • скорочення тривалості щоденної роботи на певну кількість робочих годин в усі дні робочого тижня;
  • скорочення кількості робочих днів в тиждень при збереженні нормальної тривалості щоденної роботи;
  • скорочення тривалості щоденної роботи на певну кількість робочих годин при одночасному скороченні кількості робочих днів в тиждень.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали