Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

На кого можна покласти обов'язки директора, якщо на підприємстві немає найманих працівників?

Підприємство тільки починає свою діяльність. Платити найманому директорові зарплату нічим. Чи може підприємство провадити діяльність без директора?

Так, підприємство може вести свою діяльність без директора, із закріпленням деяких організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій за одним із засновників підприємства. Причому він може робити це безплатно, тобто платити зарплату йому не потрібно. Пояснимо нашу відповідь.

Згідно із чинним законодавством власник підприємства може реалізовувати свої права на управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту та інших установчих документів (ч. 2 ст. 65 Господарського кодексу, далі – ГК). Аналогічне твердження міститься і в ч. 4 ст. 128 ГК, де говориться, що громадянин здійснює управління створеним ним приватним підприємством безпосередньо або через керівника, який наймається за контрактом.

Із цього випливає, що чинне законодавство не зобов'язує власника підприємства наймати працівників для управління таким підприємством. Крім того, норми ГК допускають, що керувати підприємством може безпосередньо його засновник, тобто без укладення з ним трудового договору.

Розглянемо покроково процедуру передачі засновникові частини організаційних функцій директора.

Крок 1. Звільнити найманих працівників (якщо вони були) і припинити трудові відносини з директором.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
05.06.2025
Як оформити на роботу директора: правила та нюанси
У статті розглянуто, яких законодавчих вимог потрібно дотримуватись при призначенні директора підприємства, а також наведено алгоритм дій при оформленні трудових відносин з директором. Якщо функції керівника підприємства виконуватиме найманий працівник, то при призначенні такої особи на посаду дирек...
27.05.2025
Чи можливі відносини з директором товариства за цивільно-правовим договором
У статті розглянуто, чи можна з директором підприємства укласти не трудовий, а цивільно-правовий договір, а також якими можуть бути наслідки, якщо такий договір під час перевірки буде визнано трудовим. У цій статті ми розкажемо, чи можна укласти цивільно-правовий договір (далі – ЦПД) із директ...
27.05.2025
Директора мобілізовано: як організувати роботу підприємства
У статті розглянуто ситуацію, коли директора підприємства, який є його єдиним засновником, мобілізовано, а інших працівників на підприємстві немає. Надано відповіді на запитання, хто під час відсутності директора може здійснювати керівництво підприємством та як слід учинити щодо договору оренди, укл...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
02.07.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
Кращі матеріали