Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна використовувати власну форму табеля обліку робочого часу?

10.10.2016

Підприємство розробило власну форму табеля обліку робочого часу та збирається використовувати її замість типової форми. Чи можна так робити?

Так, можна. Пояснимо чому.

Для обліку робочого часу працівників усі роботодавці (підприємства усіх форм власності та організаційно-правових форм, а також підприємці, що використовують найману працю) повинні складати первинний документ – табель. Ведення табелю регламентується наказом Держкомстату від 05.12.08 р. № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» (далі – Наказ № 489).

У табелі обліку використання робочого часу типової форми № П-5 (затверджена Наказом № 489) робляться відмітки про фактично відпрацьований час, відпрацьовані за місяць години, у тому числі надурочні, вечірні, нічні години роботи та ін., а також інші відхилення від нормальних умов роботи.

Типова форма № П-5 містить мінімально необхідні показники для заповнення форм статистичної звітності з праці. Тому за бажанням роботодавця типова форма табеля може бути змінена відповідно до потреб обліку робочого часу (лист Держстату від 12.01.12 р. № 9/4-10/9). Однак загальні принципи заповнення та показники повинні бути збережені, а саме:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
06.08.2025
Чи можна виплачувати надбавку за роз’їзний характер роботи та добові одночасно?
Чи можна виплачувати надбавку за роз’їзний характер роботи та добові одночасно, тобто чи може така робота вважатися відрядженням? Гадаємо, що ви вже здогадалися. Але ми обґрунтуємо свою думку. Часто буває складно розмежувати відрядження і роботу з роз’їзним характером. Адже, на перший по...
28.07.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У матеріалі ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?
За чиєю адресою – роботодавця чи працівника – сплачувати податки, якщо співробітники працюють віддалено? У статті пояснимо, як визначити місце сплати зарплатних податків у таких ситуаціях. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб’єкта господарювання працюють в...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
15.09.2025
Із жовтня діють нові зарплатні вимоги для роздрібних торгівців
У статті розглянемо нові вимоги законодавства до суб’єктів господарювання, які займаються роздрібною торгівлею алкоголем, тютюном і пальним. 02.09.2025 Президент підписав Закон від 16.07.2025 № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України ...
Кращі матеріали