Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна використовувати власну форму табеля обліку робочого часу?

10.10.2016

Підприємство розробило власну форму табеля обліку робочого часу та збирається використовувати її замість типової форми. Чи можна так робити?

Так, можна. Пояснимо чому.

Для обліку робочого часу працівників усі роботодавці (підприємства усіх форм власності та організаційно-правових форм, а також підприємці, що використовують найману працю) повинні складати первинний документ – табель. Ведення табелю регламентується наказом Держкомстату від 05.12.08 р. № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» (далі – Наказ № 489).

У табелі обліку використання робочого часу типової форми № П-5 (затверджена Наказом № 489) робляться відмітки про фактично відпрацьований час, відпрацьовані за місяць години, у тому числі надурочні, вечірні, нічні години роботи та ін., а також інші відхилення від нормальних умов роботи.

Типова форма № П-5 містить мінімально необхідні показники для заповнення форм статистичної звітності з праці. Тому за бажанням роботодавця типова форма табеля може бути змінена відповідно до потреб обліку робочого часу (лист Держстату від 12.01.12 р. № 9/4-10/9). Однак загальні принципи заповнення та показники повинні бути збережені, а саме:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
11.07.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у липні 2025 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
07.07.2025
Оплата лікарняного в разі звільнення працівника
У консультації відповідаємо на запитання, чи оплачується листок непрацездатності, якщо працівник звільняється. Практична ситуація Чи оплачувати працівнику листок непрацездатності, якщо він звільняється з підприємства? Чи компенсує відповідні страхові виплати ПФУ та з якого дня? Право на страхові в...
07.07.2025
У липні 2025 року відновлюється індексація зарплати
У статті викладено загальні правила індексації зарплати та особливості її проведення в липні 2025 року. Як відомо, з січня 2025 року індексацію «обнулили», і для всіх цей місяць став «базовим» для проведення індексації (див. лист Мінсоцполітики від 10.12.2024 № 105/0/214-24)....
Кращі матеріали