Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи може підприємець звільнити працівника за скороченням штатів?

Підприємець у власному приміщенні займався виробництвом товарів. Попит на вироблювані товари впав, і підприємець вирішив скоротити виробництво товарів, а частину приміщення здати в оренду під склад. У зв'язку із цим необхідно звільнити частину працівників. Як підприємцю краще вчинити: звільнити працівників за скороченням штатів чи з інших підстав?

Ми розповімо, як можна звільнити працівників у такій ситуації. А потім підприємець вирішить, який варіант йому вибрати.

Трудові відносини між найманим працівником і роботодавцем (підприємством або підприємцем) регулюються нормами КЗпП (ст. 3 КЗпП). Трудовий договір – це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену трудовим договором, із підпорядкуванням внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець зобов'язується виплачувати працівнику заробітну плату та забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором, та угодою сторін (ст. 21 КЗпП).

Як бачите, КЗпП передбачає однакові права та обов'язки і для роботодавця-підприємства і для роботодавця-підприємця як сторони трудового договору.

Підстави для припинення трудового договору також установлені КЗпП. Зокрема, трудовий договір між працівником і роботодавцем може бути розірваний із різних причин, наприклад:

  • за угодою між працівником і роботодавцем (п. 1 ст. 36 КЗпП);
  • з ініціативи працівника (ст. 38 КЗпП);
  • з ініціативи роботодавця (ст. 40 КЗпП). Наприклад, у зв'язку зі зміною в організації виробництва і праці, скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ст. 40 КЗпП).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали