Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Коли можна встановити 24-годинну робочу зміну

Акценти статті:

  • у яких випадках можна встановити 24-годинну тривалість робочої зміни при підсумованому обліку робочого часу;
  • коли не можна встановити 24-годинну робочу зміну;
  • документальне оформлення 24-годинної робочої зміни.

Нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень (ст. 50 КЗпП). Скорочена тривалість робочого тижня встановлюється ст. 51 КЗпП.

Тривалість щоденної роботи при п’ятиденному та шестиденному робочому тижні (поденний облік робочого часу) регулюється ст. 52 КЗпП (із вказівкою на дотримання норм ст. 50 і 51 КЗпП).

При підсумованому обліку робочого часу (ст. 61 КЗпП) тривалість робочого часу за обліковий період не може перевищувати нормальної кількості робочих годин (ст. 50, 51 КЗпП). Тобто і при підсумованому обліку робочого часу норма тривалості робочого часу визначається також 40 годинами на тиждень.

Мінсоцполітики в листах від 29.08.12 р. № 317/13/116-12 та від 30.11.12 р. № 463/13/116-62 роз’яснює, що загального нормативно-правового акта, який давав би право встановлювати при підсумованому обліку робочого часу тривалість робочої зміни 24 або 12 годин, на сьогодні немає. При цьому повідомляється про запит, спрямований Мінсоцполітики до Інституту медицини праці. У відповіді на нього (лист цього Інституту від 27.05.03 р. № 11/392) зазначається привабливість графіків із 12-годинними змінами, коли більше часу приділяється на відпочинок між змінами. Водночас не рекомендується встановлення подовженої тривалості робочого дня, оскільки це призводить до швидкої втомлюваності.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.09.2025
Не видали аванс на відрядження: чи буде штраф?
У статті розповімо, яку відповідальність установлено для роботодавця, який не видав працівнику аванс на відрядження, та чи застосовуються штрафи в період воєнного стану. Із статті ви дізнаєтесь: чи можна відправити працівника у відрядження без авансу, якщо у підприємства немає грошей; чи передб...
28.07.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У матеріалі ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ...
25.07.2025
Працівники працюють неповний місяць чи неповний робочий час: як визначати середню зарплату для статусу критично важливого підприємства?
Надано відповіді на запитання, як обчислюється показник середньої зарплати з метою визнання підприємства критично важливим, а також як визначати середню зарплату, якщо працівник працював неповний місяць чи неповний робочий час. Запитання – відповіді Яким нормативним актом визначається порядок...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
17.09.2025
Чи можна направити у відрядження надомних і дистанційних працівників?
У статті нагадаємо, хто є надомними та дистанційними працівниками, та розповімо, чи можна відправляти їх у службові відрядження. Сьогодні дедалі більше компаній використовують гнучкі форми зайнятості – надомну та дистанційну роботу. У зв’язку із цим у роботодавців виникає логічне запитан...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
Кращі матеріали