Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як заповнити звіт за формою № Д4 при переведенні працівника?


Переведення працівника: форма № Д4

На підприємстві працівника перевели на іншу посаду. Як у цьому випадку заповнити звіт за формою № Д4 (далі – Звіт)? Чи потрібно заповнювати таблицю 5 Звіту?

Нагадаємо, переведення працівника може бути:

  • постійним – у цьому випадку він переводиться на іншу роботу (посаду) на тому ж підприємстві, на інше підприємство або в іншу місцевість разом із підприємством;
  • тимчасовим – здійснюється з метою запобігання або ліквідації наслідків стихийного лиха, аварій, інших обставин, які ставлять під загрозу життя або нормальні умови життя людей, або в разі простою згідно зі ст. 34 КЗпП.

На замітку! Постійне переведення на іншу роботу (посаду) можливе тільки зі згоди працівника. Без згоди працівника можливе тільки тимчасове переведення (на строк до місяця) у випадках, передбачених ст. 33 КЗпП.

Однією з підстав для заповнення таблиці 5 Звіту є переведення працівника на іншу посаду або роботу на тому ж підприємстві (п. 8 розд. IV Порядку № 435). При цьому відображати в таблиці 5 потрібно інформацію про постійне переведення працівника, при якому робиться запис у трудовій книжці працівника.

Тимчасове переведення не є підставою для заповнення таблиці 5 Звіту (аналогічне роз’яснення див. у журналі «Вісник. Офіційно про податки», 2018, № 37).

Майте на увазі! Не є переведенням на іншу роботу переміщення працівника на тому ж підприємстві на інше робоче місце, до іншого структурного підрозділу в тій же місцевості, доручення роботи на іншому механізмі або агрегаті в межах спеціальності, кваліфікації або посади, обумовленої трудовим договором.

Переміщення працівника здійснюється без його згоди та не є підставою для заповнення таблиці 5 Звіту.

Також не вважається переведенням процедура зміни найменування посади (роботи) працівника у зв’язку із приведенням її у відповідність із Класифікатором професій, якщо умови праці, посадові (робочі) обов’язки такого працівника залишилися колишніми.

Порядок заповнення таблиці 5 Звіту залежить від того, у якому періоді працівника перевели з однієї посади на іншу.

Варіант 1. Переведення працівника з однієї посади на іншу здійснюється в одному звітному періоді.

Наприклад, працівниця трудилася на підприємстві за основним місцем роботи на посаді адміністратора, а з 20.09.19 р. була переведена на посаду перекладача. У цьому випадку в таблиці 5 Звіту за вересень за нею слід заповнити два рядки:

  • в одному відобразити звільнення з колишньої посади (адміністратора);
  • у другому – приймання на нову посаду (перекладача).

Варіант 2. Переведення працівника з однієї посади на іншу здійснюється в різних звітних періодах.

Наприклад, основне місце роботи працівника – заступник головного бухгалтера, а з 01.10.19 р. його перевели на посаду головного бухгалтера. У такій ситуації дані за цим працівником відображаються в таблиці 5 Звіту:

  • за вересень – із зазначенням останнього дня роботи на колишній посаді (заступника головного бухгалтера);
  • за жовтень – із зазначенням дати початку роботи на новій посаді (головного бухгалтера).
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
17.09.2025
Чи можна направити у відрядження надомних і дистанційних працівників?
У статті нагадаємо, хто є надомними та дистанційними працівниками, та розповімо, чи можна відправляти їх у службові відрядження. Сьогодні дедалі більше компаній використовують гнучкі форми зайнятості – надомну та дистанційну роботу. У зв’язку із цим у роботодавців виникає логічне запитан...
16.09.2025
Не видали аванс на відрядження: чи буде штраф?
У статті розповімо, яку відповідальність установлено для роботодавця, який не видав працівнику аванс на відрядження, та чи застосовуються штрафи в період воєнного стану. Із статті ви дізнаєтесь: чи можна відправити працівника у відрядження без авансу, якщо у підприємства немає грошей; чи передб...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
17.09.2025
Чи можна направити у відрядження надомних і дистанційних працівників?
У статті нагадаємо, хто є надомними та дистанційними працівниками, та розповімо, чи можна відправляти їх у службові відрядження. Сьогодні дедалі більше компаній використовують гнучкі форми зайнятості – надомну та дистанційну роботу. У зв’язку із цим у роботодавців виникає логічне запитан...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
Кращі матеріали