Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як урахувати наднормативні добові

«Відрядження: оформлення та облік витрат»

Деякі підприємства мають можливість виплачувати відрядженому працівнику добові в розмірі, що перевищує встановлені ПК норми. Як у цьому випадку визначити базу обкладення ПДФО і військовим збором (далі – ВЗ) і як відобразити в обліку виплачені суми, читайте в консультації.

Добовими є витрати, що не вимагають документального підтвердження, а саме: витрати на харчування та фінансування інших особистих потреб працівника у відрядженні, які він несе у зв'язку з перебуванням поза місцем свого проживання. Згідно з пп. «а» пп. 170.9.1 ПК до оподатковуваного доходу фізособи не включаються добові в розмірі, що не перевищує:

  • 0,1 МЗП, установленої на 1 січня звітного року, з розрахунку за кожний день відрядження – для відряджень по Україні. У 2018 році ця сума становить 372,30 грн.;
  • 80 євро за кожний день закордонвідрядження за офіційним курсом гривні до євро, установленим НБУ, у розрахунку за кожний день відрядження.

Чи може підприємство встановити більший розмір добових, ніж передбачено пп. «а» пп. 170.9.1 ПК?

Так, може. Адже для комерційних підприємств ПК не встановлює граничний розмір добових. Просто добові, що перевищують передбачені пп. 170.9.1 ПК розміри, уважаються наднормативними. Також згідно зі ст. 13 КЗпП у колдоговорі можуть бути прописані додаткові порівняно з діючим законодавством та угодами гарантії та соціально-побутові пільги. Тобто підприємство може регулювати розмір добових залежно від свого фінансового стану. Так, підвищений розмір добових може бути встановлений як у цілому всім працівникам підприємства на всі відрядження, так і окремо на будь-яке відрядження (наприклад, до м. Києва).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали