Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як ураховувати адмінштраф за порушення правил дорожнього руху в автовідрядженні?

14.08.2017

Працівник підприємства був направлений у відрядження на службовому автомобілі (аванс працівнику не видавався). Після виконання завдання працівник склав Звіт про відрядження, де крім інших витрат указав суму штрафу (255 грн.), сплаченого за порушення правил дорожнього руху – перевищення швидкості. Ці витрати були підтверджені постановою про адміністративне порушення та квитанцією про сплату штрафу. У бухгалтера виникли запитання.

Чи можна кваліфікувати такі витрати як витрати на відрядження?

Ні, це не витрати на відрядження. Адже витрати на сплату штрафу не можна зарахувати до жодного з видів витрат на відрядження.

Досить докладний перелік витрат на відрядження наведено в пп. 170.9.1 Податкового кодексу (далі – ПК). Візьмемо найбільш підходящі для нашого випадку витрати і спробуємо у’вязати їх із витратами на сплату штрафу.

Можливо, це витрати на проїзд? Адже вони пов'язані із поїздкою. Не поїхав би працівник на автомобілі – не було б і штрафу. Однак суму штрафу не можна прирівняти ні до витрат на ПММ, без яких поїздка не відбулася б, ні до витрат на терміновий ремонт або техобслуговування автомобіля, якби необхідність у таких затратах виникла безпосередньо у відрядженні.

Транспортними витратами можна вважати витрати на паркування, стоянку, проїзд по платних дорогах і т. д., які є також необхідною умовою автовідрядження. А штрафом карається водій, який порушив правила дорожнього руху. Якби за кермом сидів інший працівник – більш обережний водій, то штрафу могло й не бути, а відрядження все одно б відбулося. Тому витрати на сплату штрафу не можна вважати витратами на проїзд.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.10.2025
Перебування у відрядженні: як підтвердити фактичну кількість днів
Вимога щодо наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні часто є проблемою для бухгалтера. Особливої гостроти вона набуває, якщо працівник направляється у відрядження на автомобілі. Адже в такому разі може не бути жодних документів, що підтверджують проїзд та/...
16.10.2025
Особисті та корпоративні платіжні картки у відрядженні: нюанси застосування
У статті розглянуто переваги застосування особистих і корпоративних платіжних карток у відрядженні, особливості їх застосування, проведення розрахунків і звітування про витрачені кошти. Застосування платіжних карток – зручний та безпечний інструмент розрахунків, який дозволяє підприємствам опе...
23.09.2025
Які дії роботодавця в разі неповернення заброньованого працівника з-за кордону?
У відповіді на запитання з’ясовуємо, як діяти роботодавцю, якщо заброньований працівник не повертається із закордонної відпустки. Практична ситуація Заброньований працівник не повернувся із закордонної відпустки, повідомивши через месенджер, що не планує повертатися в Україну найближчим часом...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали