Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як розрахувати суму індексації зарплати при не повністю відпрацьованій нормі робочого часу?

У травні 2019 року два працівники перебували у щорічній відпустці та відпрацювали всього по 12 робочих днів за графіком п'ятиденного робочого тижня. Оклад одного працівника – 3 800 грн., другого – у розмірі мінзарплати, тобто 4 173 грн. Ще один працівник весь травень (з 1-го по 31-ше число) хворів. Місяць останнього збільшення окладів на підприємстві – вересень 2018 року. Як розрахувати індексацію і суму зарплати зазначених працівників за травень 2019 року?

Абзац шостий п. 4 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 17.07.03 р. № 1078 (далі – Порядок № 1078), свідчить: якщо особа працює неповний робочий час, сума індексації визначається з розрахунку повного робочого часу, а виплачується – пропорційно до відпрацьованого часу.

Цей самий принцип розрахунку індексації за місяць використовується і для випадків, коли працівник з будь-якої причини не відпрацював повну норму робочого часу. Наприклад, хворів, перебував у відпустці (щорічній, додатковій, соціальній, без збереження зарплати), а також якщо був прийнятий на роботу не з першого робочого дня або звільнений до закінчення календарного місяця.

Зробіть усе правильно! Індексації підлягає зарплата в межах прожиткового мінімуму для відповідної категорії осіб (на працівників поширюється прожитковий мінімум (далі – ПМ) для працездатних осіб. При цьому дохід працівників, визначений виходячи із середньої зарплати (наприклад, відпусткові, лікарняні, допомога по вагітності та пологах, кошти на відрядження тощо), індексації не підлягає (п. 3 Порядку № 1078).

Таким чином, якщо частину місяця працівник не відпрацював з якоїсь причини, наприклад через відпустку або хворобу, то суму індексації необхідно визначати пропорційно до відпрацьованого часу.

Наведемо алгоритм дій бухгалтера в подібних ситуаціях:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали