Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміни до Повідомлення про прийняття працівників на роботу

Кадрові питання

Що змінилося у формі та порядку повідомлення про прийняття працівників на роботу та чи всіх роботодавців це стосується?

Постановою КМУ від 23.08.2024 № 967 унесено зміни до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413, яка відтепер має назву «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» (далі – Постанова № 413).

Відповідні зміни внесено і до форми Повідомлення про прийняття працівника на роботу (детальніше про порядок повідомлення та відповіді на актуальні запитання читайте у статті «Повідомляємо податкову про прийнятих працівників: відповіді на актуальні запитання»).

Зазначені зміни відбулися на виконання Закону від 25.04.2024 № 3680-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання праці домашніх працівників», згідно з яким КЗпП було доповнено новою главою XI-А «Праця домашніх працівників» (детальніше про домашніх працівників ми писали у статті «Домашні працівники: тепер усе буде згідно з КЗпП!»).

Наголосимо, що форма Повідомлення про прийняття працівників на роботу не зазнала суттєвих змін – до неї лише додано нову категорію – «домашні працівники».

Нагадаємо, що домашній працівник – це фізична особа, яка виконує домашню працю в межах трудових відносин з роботодавцем. А роботодавцем є фізична особа, яка є одним із членів домогосподарства та з якою домашній працівник уклав трудовий договір. Фізичні особи, які наймають на роботу домашніх працівників, повинні укладати з ними письмовий трудовий договір і, відповідно, подавати Повідомлення про прийняття на роботу.

Крім оновленої форми Повідомлення про прийняття працівників на роботу також затверджено форму окремого Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (додаток 2 до Постанови № 413). Як випливає з назви, це Повідомлення подають лише фізичні особи, які використовують працю домашніх працівників. У разі припинення трудового договору з домашнім працівником фізична особа, яка уклала з ним трудовий договір, повідомляє територіальний орган ДПС за місцем її податкової адреси (місцем проживання) про факт і підстави припинення укладеного з домашнім працівником трудового договору за формою згідно з додатком 2 до Постанови № 413 протягом трьох днів із дня його звільнення (абзац третій Постанови № 413).

Звертаємо увагу, що з 03.09.2024 на сайті ДПС з'явилися вже і нові електронні форми:

  • Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту (для юросіб – J3001004, для фізосіб – F3001004);
  • Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (для юросіб – J3001101, для ФОП – F3001101).

Отже, нові форми діють з 24.08.2024, а форму про припинення трудового договору подають лише фізичні особи, які використовували працю домашніх працівників.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали