Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміни до Повідомлення про прийняття працівників на роботу

Кадрові питання

Що змінилося у формі та порядку повідомлення про прийняття працівників на роботу та чи всіх роботодавців це стосується?

Постановою КМУ від 23.08.2024 № 967 унесено зміни до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413, яка відтепер має назву «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» (далі – Постанова № 413).

Відповідні зміни внесено і до форми Повідомлення про прийняття працівника на роботу (детальніше про порядок повідомлення та відповіді на актуальні запитання читайте у статті «Повідомляємо податкову про прийнятих працівників: відповіді на актуальні запитання»).

Зазначені зміни відбулися на виконання Закону від 25.04.2024 № 3680-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання праці домашніх працівників», згідно з яким КЗпП було доповнено новою главою XI-А «Праця домашніх працівників» (детальніше про домашніх працівників ми писали у статті «Домашні працівники: тепер усе буде згідно з КЗпП!»).

Наголосимо, що форма Повідомлення про прийняття працівників на роботу не зазнала суттєвих змін – до неї лише додано нову категорію – «домашні працівники».

Нагадаємо, що домашній працівник – це фізична особа, яка виконує домашню працю в межах трудових відносин з роботодавцем. А роботодавцем є фізична особа, яка є одним із членів домогосподарства та з якою домашній працівник уклав трудовий договір. Фізичні особи, які наймають на роботу домашніх працівників, повинні укладати з ними письмовий трудовий договір і, відповідно, подавати Повідомлення про прийняття на роботу.

Крім оновленої форми Повідомлення про прийняття працівників на роботу також затверджено форму окремого Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (додаток 2 до Постанови № 413). Як випливає з назви, це Повідомлення подають лише фізичні особи, які використовують працю домашніх працівників. У разі припинення трудового договору з домашнім працівником фізична особа, яка уклала з ним трудовий договір, повідомляє територіальний орган ДПС за місцем її податкової адреси (місцем проживання) про факт і підстави припинення укладеного з домашнім працівником трудового договору за формою згідно з додатком 2 до Постанови № 413 протягом трьох днів із дня його звільнення (абзац третій Постанови № 413).

Звертаємо увагу, що з 03.09.2024 на сайті ДПС з'явилися вже і нові електронні форми:

  • Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту (для юросіб – J3001004, для фізосіб – F3001004);
  • Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (для юросіб – J3001101, для ФОП – F3001101).

Отже, нові форми діють з 24.08.2024, а форму про припинення трудового договору подають лише фізичні особи, які використовували працю домашніх працівників.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Статті за темою
02.07.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
02.07.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
Кращі матеріали