Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Донарахування індексації зарплати за минулі періоди: оподаткування, звітність

15.11.2017

Акценти цієї статті:

  • як впливає донарахування індексації на доплату до мінімальної зарплати (МЗП);
  • як оподатковуються та відображаються в бухгалтерському обліку суми донарахованої індексації;
  • як відобразити донарахування індексації у звітності з ЄСВ та ПДФО.

Зарплату треба індексувати. Як відомо, фінансову відповідальність за непроведення індексації значно підвищено, а отже, контролюючі органи виявляють пильну увагу до цього питання. Тому багато роботодавців, що допустили таке порушення, стикаються із нелегким завданням донарахувати індексацію за минулі періоди.

Докладно про сам принцип донарахування індексації за минулі періоди див. у консультації «Індексація зарплати за минулі періоди: порядок дій». Але з плином часу та змінами трудового законодавства виникають нові проблеми та запитання. Їх вирішенню присвячена ця стаття.

На початку 2017 року поняття «мінімальна заробітна плата» (МЗП) було відкориговано. Зараз МЗП – це не лише оклад, а й деякі інші види нарахувань.

Індексація, по-перше, є складовою фонду додаткової зарплати згідно з пп. 2.2.7 Інструкції, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.04 р. № 5 (далі – Інструкція № 5). По-друге, її не визначено як виплату, що не враховується в сумі МЗП, у ст. 31 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР. Тому сума індексації включається до розміру МЗП (також див. лист Мінсоцполітики від 13.02.17 р. № 317/0/101-17/282).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
17.10.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
09.09.2025
Як оподатковується сума компенсації за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб?
Розглянуто, чи нараховуються податки на суму компенсації за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб. Підприємство прийняло на роботу внутрішньо переміщену особу. Чи нараховувати податки на суму отриманої компенсації за її працевлаштування? Розглянемо це питання детально. Порядок компенсації за ...
08.09.2025
Вихідна допомога при звільнені: розмір, розрахунок, оподаткування
Як відомо, у день звільнення працівника роботодавець зобов’язаний виплатити всі належні йому суми, зокрема зарплату за відпрацьований час та інші виплати за час роботи, грошову компенсацію за невикористану відпустку та, звісно, вихідну допомогу, якщо це передбачено законодавством чи колдоговор...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали