Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Посадові інструкції працівників

29.10.2018 2920 0 4

Кадрові документи для «трудових» перевірок

Для ефективної роботи будь-якого суб'єкта господарювання (далі – СГ) працівники повинні чітко знати свої права та обов'язки за обійманою посадою (виконуваною роботою). Цю інформацію доцільно відобразити в посадовій інструкції. Такий документ слід розробити для кожного співробітника без винятку. У консультації розповімо, як правильно оформляти посадові та робочі інструкції.

Якими нормативними актами регулюється порядок оформлення посадової інструкції?

Законодавчого визначення посадової інструкції та правил її оформлення немає. Однак згідно зі ст. 29 КЗпП роботодавець зобов'язаний роз'яснити найманому працівнику, з яким укладено трудовий договір, його права та обов'язки, проінформувати про умови роботи, визначити його робоче місце. Викласти все це, звичайно ж, краще в письмовій формі. Саме із цією метою і оформляється посадова інструкція для кожного співробітника (див. зразок у кінці консультації).

Визначення поняття «посадова інструкція» наведено в Листах Мінсоцполітики від 25.11.15 р. № 713/13/116-15 (далі - Лист № 713) і від 18.12.15 р. № 5820/0/4.4-06/6/ДП-15: це внутрішній локальний документ підприємства, що визначає організаційно-правовий статус працівника і передбачає перелік конкретних завдань та обов'язків, прав, повноважень, відповідальності, необхідних знань і кваліфікації працівника для ефективного виконання роботи, передбаченої трудовим договором.

Важливо: посадова (робоча) інструкція не може містити умови, які обмежують права та соціальні гарантії працівників, надані їм трудовим законодавством.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали