Позивач – підприємець, відповідач – орган Держпраці.
25.06.18 р. органом Держпраці на підставі наказу від 25.06.18 р. було видане направлення від 25.06.18 р. для інспекційних відвідувань підприємця в період з 25.06.18 р. по 26.06.18 р. В акті інспекційних відвідувань (невиїзної інспекції) були зафіксовані порушення п. 7.1 Інструкції, затвердженої наказом Мін’юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58; ч. 4 ст. 79 КЗпП; ч. 1 ст. 115 КЗпП та ін. Орган Держпраці виніс припис про усунення виявлених порушень, який був підписаний інспектором і підприємцем. 10.07.18 р. на адресу позивача відповідач направив виклик на розгляд справи про накладення штрафу. А 18.07.18 р. органом Держпраці була винесена постанова про накладення штрафу на підприємця на підставі абзацу четвертого ч. 2 ст. 265 КЗпП (недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці) у розмірі 223 380 грн. Підприємець не погодився із цією постановою і звернувся до суду з вимогою про її скасування. Суд першої та апеляційної інстанцій задовольнив вимоги позивача, тоді відповідач (орган Держпраці) звернувся до ВСУ.
Відповідач. Листом від 10.07.18 р. відповідач повідомив позивача про те, що розгляд справи про накладення штрафу відбудеться 18.07.18 р. о 15.30. Проте підприємець не забезпечив явку свого уповноваженого представника і не подавав будь-яких клопотань про перенесення дня розгляду справи. Тому справа про накладення на позивача штрафу за порушення законодавства про працю була розглянута за відсутності позивача.
Суд відмовив органу Держпраці в задоволенні касаційної скарги (Постанова ВСУ від 12.06.19 р.,ЄДРСР, реєстр. № 82383730 ). Тобто ВСУ визнав незаконною постанову про накладення на підприємця штрафу в розмірі 223 380 грн.
Висновок
Про розгляд справи про накладення штрафу орган Держпраці зобов'язаний повідомити СГ не пізніше ніж за 5 днів до розгляду. При цьому тільки відправлення повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про отримання повідомлення адресатом. У разі неналежного інформування особи, яка притягується до відповідальності, орган Держпраці не може починати розгляд справи і накладати штрафні санкції за результатами її розгляду.