Як повідомити про зміну відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального
З 08.04.2025 набула чинності постанова КМУ від 04.04.2025 № 374 «Деякі питання ведення єдиних реєстрів ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, ліцензіатів та місць обігу пального» (далі – Постанова № 374). Цим документом затверджено, зокрема, Порядок ведення Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального (далі – Порядок № 374, Реєстр), Порядок заповнення заяв щодо ліцензії на право зберігання пального та форму витягу з Реєстру (щодо ліцензій на право зберігання пального). У статті розповімо, в яких випадках суб’єкту господарювання – зберігачу пального слід повідомляти про зміни у відомостях, що містяться в Реєстрі.
Запитання – відповіді
Які відомості про ліцензіата – зберігача пального вносяться до Реєстру?
Реєстр містить такі відомості (ч. 4 ст. 35 Закону від 18.06.2024 № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», далі – Закон № 3817; п. 3 Порядку № 374):
1) про ліцензіатів:
- для юросіб: найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ;
- для фізосіб-підприємців: ПІБ, місцезнаходження (адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв’язок із фізособою-підприємцем), РНОКПП або серія та/або номер паспорта (для фізосіб, які мають право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
2) реквізити (номер і дата) заяви про отримання ліцензії на право провадження діяльності зі зберігання пального (далі – ліцензія), заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі (дата у форматі ДДММРРРР);
3) найменування та код органу ДПС, що ухвалив рішення про надання ліцензії або яким унесено зміни до відомостей, що містяться в Реєстрі, за результатами розгляду відповідної заяви ліцензіата;
4) реквізити (номер і дата) рішення органу ДПС про надання або про відмову в наданні ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності (дата у форматі ДДММРРРР);
5) реєстраційний номер ліцензії (системний порядковий номер запису в Реєстрі про надання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності);
6) вид наданої ліцензії (у нас – на право зберігання пального) та її реєстраційний номер;
7) адреси місць провадження господарської діяльності/місць зберігання пального в стаціонарних резервуарах (для ліцензій на право зберігання пального – адреси місць зберігання пального в стаціонарних резервуарах та ідентифікатори об’єктів оподаткування);
8) коди адміністративно-територіальних одиниць або територій територіальних громад згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, у/на яких розташоване місце зберігання пального в стаціонарних резервуарах;
9) код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію;
10) загальна місткість стаціонарних резервуарів, що використовуються для зберігання пального;
11) загальна місткість ємностей (для ємностей місткістю понад 250 л кожна);
12) наявність ємностей та/або споживчої тари, крім споживчої тари, тари споживача та поворотної тари (газові балони) кожна об’ємом до 60 л включно (для ємностей місткістю до 250 л кожна та загальною місткістю ємностей та/або споживчої тари до 500 л включно);
13) наявність ємностей та/або споживчої тари (крім споживчої тари, тари споживача та поворотної тари (газові балони) кожна об’ємом до 60 л включно) (для ємностей місткістю до 250 л кожна та загальною місткістю ємностей та/або споживчої тари понад 500 л включно);
14) дата внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі (у форматі ДДММРРРР).
У суб’єкта господарювання – зберігача пального змінились відомості, що містяться в Реєстрі. Чи потрібно йому про це повідомляти орган ДПС?
Так, потрібно. Пояснимо детальніше.
Якщо після отримання ліцензії у ліцензіата змінилися дані, що містяться в Реєстрі, він зобов’язаний протягом 30 календарних днів із дня настання події, що спричинила відповідні зміни, подати до органу ДПС заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі (додаток до Порядку № 374).
Ця заява подається в разі зміни (ч. 9 ст. 35 Закону № 3817):
- найменування юрособи (у т. ч. у зв’язку зі зміною типу акціонерного товариства, перетворенням державного підприємства/акціонерного товариства в інше господарське товариство або приватизацією державного чи комунального майна) або прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) фізособи-підприємця;
- місцезнаходження ліцензіата;
- відомостей про наявність та ємність стаціонарних резервуарів, наявність ємностей та/або споживчої тари, що використовуються для зберігання пального.
Але! Заява не подається в разі зміни назви області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства чи у зв’язку зі зміною коду адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад.
Зверніть увагу! Суб’єкти господарювання, які мають чинні ліцензії, видані до 01.01.2025, з метою наповнення Реєстру інформацією, що має в ньому міститися, зобов’язані подати зазначену заяву до 01.07.2025 (абзац третій п. 3 розд. XIII Закону № 3817). Див. про це докладніше в статті «Ліцензії на алкоголь, тютюн, пальне: хто має оновити інформацію до 01.07.2025?».
А якою буде відповідальність, якщо суб’єкт господарювання – зберігач пального не повідомить орган ДПС про зміну відомостей, що містяться в Реєстрі?
У такому випадку орган ДПС може припинити дію ліцензії (ч. 2 ст. 46 Закону № 3817).
Згідно з п. 36 ч. 2 ст. 73 Закону № 3817 за зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки без наявності відповідної ліцензії передбачено такі штрафні санкції (у 2025 році):
- за перше порушення – 4 розміри мінімальної заробітної плати (далі – МЗП), установленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (32 000 грн);
- за друге порушення – 8 МЗП (64 000 грн);
- за третє та наступні порушення – 85 МЗП (680 000 грн).
Коментарі до матеріалу