Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Транспортні витрати при кур'єрській доставці: чи потрібна ТТН?

28.08.2018

ТТН як підтвердження реальності перевезення (правила та зразки заповнення)

Акцент цієї статті: багато кур'єрських служб доставки є операторами поштового зв'язку, тому дія Правил № 363 на них не поширюється. Зокрема, вони можуть не оформляти ТТН. Тоді якими ж документами замовник зможе підтвердити свої витрати?

Перевезення товарів кур'єрськими службами доставки (такими як «Нова пошта», «Ін Тайм», «Міст експрес» тощо) має свої особливості. Вони стосуються у тому числі і документального оформлення.

Завважимо, що найчастіше кур'єрські служби доставляють товари в межах України автомобільним транспортом. Але вид транспорту кожна кур'єрська служба може вибрати самостійно, виходячи з віддаленості отримувача вантажу (це може бути й літак).

Як ви пам'ятаєте, перевезення вантажів по Україні автотранспортом повинні здійснюватися згідно з Правилами № 363. А єдиним для всіх учасників транспортного процесу (вантажовідправника, експедитора, перевізника і вантажоотримувача) документом, призначеним для списання ТМЦ, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного і бухгалтерського обліку, є товарно-транспортна накладна (далі – ТТН). Про необхідність її наявності у перевізника свідчить і Перелік № 207.

Проте Правила № 363 поширюються не на всі види перевезень. Зокрема, вони не регламентують перевезення небезпечних, великогабаритних вантажів, пошти і перевезення вантажів у міжнародному сполученні.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
02.06.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
Кращі матеріали