Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Транспортні витрати при кур'єрській доставці: чи потрібна ТТН?

28.08.2018

ТТН як підтвердження реальності перевезення (правила та зразки заповнення)

Акцент цієї статті: багато кур'єрських служб доставки є операторами поштового зв'язку, тому дія Правил № 363 на них не поширюється. Зокрема, вони можуть не оформляти ТТН. Тоді якими ж документами замовник зможе підтвердити свої витрати?

Перевезення товарів кур'єрськими службами доставки (такими як «Нова пошта», «Ін Тайм», «Міст експрес» тощо) має свої особливості. Вони стосуються у тому числі і документального оформлення.

Завважимо, що найчастіше кур'єрські служби доставляють товари в межах України автомобільним транспортом. Але вид транспорту кожна кур'єрська служба може вибрати самостійно, виходячи з віддаленості отримувача вантажу (це може бути й літак).

Як ви пам'ятаєте, перевезення вантажів по Україні автотранспортом повинні здійснюватися згідно з Правилами № 363. А єдиним для всіх учасників транспортного процесу (вантажовідправника, експедитора, перевізника і вантажоотримувача) документом, призначеним для списання ТМЦ, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного і бухгалтерського обліку, є товарно-транспортна накладна (далі – ТТН). Про необхідність її наявності у перевізника свідчить і Перелік № 207.

Проте Правила № 363 поширюються не на всі види перевезень. Зокрема, вони не регламентують перевезення небезпечних, великогабаритних вантажів, пошти і перевезення вантажів у міжнародному сполученні.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.10.2025
Не підписано видаткову накладну, але є ТТН поштового оператора: чи достатньо?
Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи. У нього буде непідписана накладна і ТТН Нової пошти. Чи достатньо прикріпленої ТТН, якщо підписану накладну ніхто з фізосіб не повертатиме? Ситуація з практики. Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи....
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
22.12.2025
Чи може бути прибуток чи збиток у неприбуткової організації?
Якщо в бухобліку неприбуткової організації фінрезультат дорівнює нулю, бухгалтер спокійний. Але як тільки він бачить, що доходи перевищили витрати звітного періоду і є бухгалтерський прибуток, виникають побоювання: чи не втратить організація статус неприбуткової, адже «виліз» прибуток; ч...
22.12.2025
Головні справи бухгалтера для закриття року
Добігає кінця 2025 рік, тому бухгалтеру час підбивати підсумки та «закривати» фінансовий рік. Для цього доцільно скласти план дій, щоб нічого не упустити. Нагадаємо, які саме справи не слід відкладати на наступний рік, щоб його початок був прогнозованим та спокійним. Добігає кінця 20...
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
Кращі матеріали