Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Транспортні витрати при кур'єрській доставці: чи потрібна ТТН?

28.08.2018

ТТН як підтвердження реальності перевезення (правила та зразки заповнення)

Акцент цієї статті: багато кур'єрських служб доставки є операторами поштового зв'язку, тому дія Правил № 363 на них не поширюється. Зокрема, вони можуть не оформляти ТТН. Тоді якими ж документами замовник зможе підтвердити свої витрати?

Перевезення товарів кур'єрськими службами доставки (такими як «Нова пошта», «Ін Тайм», «Міст експрес» тощо) має свої особливості. Вони стосуються у тому числі і документального оформлення.

Завважимо, що найчастіше кур'єрські служби доставляють товари в межах України автомобільним транспортом. Але вид транспорту кожна кур'єрська служба може вибрати самостійно, виходячи з віддаленості отримувача вантажу (це може бути й літак).

Як ви пам'ятаєте, перевезення вантажів по Україні автотранспортом повинні здійснюватися згідно з Правилами № 363. А єдиним для всіх учасників транспортного процесу (вантажовідправника, експедитора, перевізника і вантажоотримувача) документом, призначеним для списання ТМЦ, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного і бухгалтерського обліку, є товарно-транспортна накладна (далі – ТТН). Про необхідність її наявності у перевізника свідчить і Перелік № 207.

Проте Правила № 363 поширюються не на всі види перевезень. Зокрема, вони не регламентують перевезення небезпечних, великогабаритних вантажів, пошти і перевезення вантажів у міжнародному сполученні.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.10.2025
Не підписано видаткову накладну, але є ТТН поштового оператора: чи достатньо?
Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи. У нього буде непідписана накладна і ТТН Нової пошти. Чи достатньо прикріпленої ТТН, якщо підписану накладну ніхто з фізосіб не повертатиме? Ситуація з практики. Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи....
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
01.12.2025
Послуги з перегону автомобілів: облікові аспекти
Підприємство починає займатися наданням послуг з перегону автомобілів. Про особливості документального оформлення, бухгалтерський та податковий облік таких операцій читайте у цій статті. У підприємства, яке вирішило надавати послуги з перегону автомобілів, обов’язково постане питання, як облік...
27.11.2025
Перегін автомобілів: як організувати діяльність?
Підприємство має намір надавати послуги з перегону автомобілів. У статті юрист розповість, як організувати таку діяльність з огляду на вимоги цивільного та трудового законодавства. Ситуація. Товариство з обмеженою відповідальністю планує зайнятися новим видом діяльності – наданням послуг з пер...
25.11.2025
Продаж програмного забезпечення: який код має бути у податковій накладній?
З 03.10.2025 умовний код УКТЗЕД 00502 для програмної продукції скасовано, тож бухгалтерам більше не можна його проставляти у податкових накладних. У статті з'ясовуємо, який код тепер слід зазначати в податковій накладній при постачанні програмного забезпечення, щоб не мати претензій від ДПС. Умовний...
Кращі матеріали