Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Вартість чистих активів знизилася: які наслідки?

Акценти статті:

  • як розрахувати величину чистих активів;
  • які законодавчі обмеження встановлено для АТ та ТОВ при зниженні їх чистих активів нижче за певний рівень;
  • як можна збільшити величину чистих активів.

Чисті активи (іншими словами – власний капітал) – це важливий показник для будь-якого підприємства як з економічної, так і з правової точки зору. Для нормального функціонування підприємства необхідно, щоб цей показник:

  • дорівнював або перевищував суму зобов'язань підприємства – таке співвідношення означатиме, що 50 % або більше активів підприємства фінансуються за рахунок власного капіталу, а значить підприємство можна вважати фінансово стійким;
  • дорівнював або перевищував суму необоротних активів підприємства – тут важливо стежити за тим, щоб найменш ліквідні активи підприємства повністю фінансувалися за рахунок власного капіталу, а позиковий капітал (отримані позики, банківські кредити, кредиторська заборгованість перед постачальниками тощо) повністю покривався оборотними активами. Інакше можливі проблеми з ліквідністю та обслуговуванням зобов'язань підприємства перед контрагентами.

Розуміючи економічну важливість показника чистих активів для стабільності функціонування підприємства, законодавець передбачив ряд норм, що обмежують діяльність господарських товариств у разі зниження величини їх чистих активів нижче певного рівня (аж до вимоги про ліквідацію товариства).

Тому величину чистих активів потрібно постійно контролювати і не допускати її зниження. Як саме це робити – ви дізнаєтеся з відповідей на запитання. А почнемо з головного:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
14.07.2025
Види діяльності: на що впливає КВЕД?
У статті розглянуто, з якою метою використовується КВЕД суб’єктами господарювання, на які аспекти може вплинути вибір виду діяльності та як змінити інформацію про види діяльності в ЄДР. Інформація про види діяльності, якими займається суб’єкт господарювання, міститься в Єдиному державном...
07.07.2025
Підтвердження інвалідності: нові правила, про які треба знати роботодавцям
У червні 2025 року набули чинності чергові нормативні зміни, що стосуються підтвердження інвалідності. У статті ми розглянули, у чому саме полягають ці зміни та які важливі моменти потрібно взяти до уваги роботодавцям таких працівників. Підтвердження працівником свого статусу особи з інвалідністю ма...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Кращі матеріали