Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Складання ПН філією



Особливості заповнення ПН:

  • зазначається номер філії;
  • зазначається ІПН і податковий номер головного підприємства (далі – ГП).

Нагадаємо, що філія не є самостійним платником ПДВ, оскільки не підпадає під визначення особи з пп. 14.1.139 ПК. Тобто платником ПДВ є юрособа, до складу якої входить філія. Проте якщо філія самостійно поставляє товари (послуги) і проводить розрахунки з покупцями, то юрособа може делегувати такій філії право складати ПН. Із цією метою юрособа присвоює філії окремий код (номер, шифр), про що повідомляє орган ДФС за місцем своєї ПДВ-реєстрації.

Майте на увазі! У формі ПН для номера філії передбачено чотири клітинки, тому не потрібно присвоювати філії номер, що має більше 4 цифр.

Повідомлення (за формою додатка 2 до Порядку № 21) подається разом із декларацією за перший звітний період року, а в разі змін у переліку філій – ще і з декларацією за звітний період, у якому відбулися такі зміни (п. 9 розд. III Порядку № 21). Докладніше про облік ПДВ у філіях див. «ПДВ-облік у філій».

Особливості заповнення ПН

Філія може сама виписувати ПН покупцям при продажу товарів (послуг). Крім того, постачальники можуть виписувати ПН філії – при постачанні їй товарів (послуг). В обох випадках, оскільки платником ПДВ є юрособа (далі – ГП), у ПН (у графі для постачальника або покупця – залежно від того, ким є філія) зазначається (п. 1, 7 Порядку № 1307):

  • у рядку «Постачальник (продавець)» або в рядку «Покупець (одержувач)» – найменування ГП, а через кому – найменування філії;
  • рядку «Номер філії» – номер, присвоєний філії юрособою;
  • рядку «ІПН постачальника (продавця)» або рядку «ІПН покупця (одержувача)» – ІПН ГП;
  • рядку «Податковий номер платника ПДВ або серія (за наявності) і номер паспорта» – податковий номер ГП.

На замітку! Якщо ПН складає ГП (за своїми операціями або за операціями філії), то в такій ПН не зазначається номер філії. При цьому нулі, прочерки та інші символи в полі, передбаченому для номера філії, не проставляються (п. 7 Порядку № 1307).

Приклад
Філія «Дитячий куточок» (номер філії – 7) підприємства – ТОВ «Дитячий світ» (ІПН 141414141414, код ЄДРПОУ 12365478) 05.12.18 р. відвантажила покупцеві – ТОВ «Ігротека» (ІПН 161616161616, код ЄДРПОУ 22222222) гральні набори українського виробництва в кількості 15 шт. вартістю 1 200 грн. (у т. ч. ПДВ – 200 грн.) за один набір (код УКТЗЕД умовний – 4444). Загальна вартість відвантаженого товару – 18 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 3 000 грн.).

На підставі наявних даних заповнимо ПН (див. фрагмент).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
20.05.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за березень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду в податкових спорах за березень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень, знання про які може допомогти платникам податків уникнути повторення чужих помилок та заощадити. Досвід – це ім'я, яке кожен дає своїм помилкам Оскар Уайльд (1854&nda...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Кращі матеріали