• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Самоліквідація підприємства: облікові аспекти

У консультації розглянемо особливості бухгалтерського та податкового обліку підприємства, яке знаходиться в процесі ліквідації за самостійним рішенням.

Для проведення повної ліквідації юрособи недостатньо тільки запису в ЄДР про її припинення. Потрібно ще закрити всі розрахунки з контролюючими органами. Тому ліквідовуваному підприємству необхідно провести ряд господарських операцій, відповідальність за бухоблік яких покладається на ліквідаційну комісію (ч. 8 ст. 8 Закону № 996) (докладніше читайте «Самоліквідація підприємства: правові аспекти»).

Крім того, у коло обов'язків цієї комісії, зокрема, входить:

  • проведення суцільної інвентаризації, у ході якої здійснюється оцінка активів і зобов'язань підприємства;
  • складання ліквідаційних балансів;
  • розпродаж майна підприємства та погашення заборгованостей;
  • розподіл залишків майна між учасниками;
  • складання та подання фінансової і податкової звітності до моменту ліквідації підприємства.

При цьому для виконання перелічених вище обов'язків ліквідаційна комісія може (ч. 4 ст. 8 Закону № 996):

  • користуватися послугами бухгалтерії підприємства аж до моменту ліквідації;
  • найняти на період ліквідації фахівця з бухобліку, зареєстрованого як підприємець;
  • доручити ведення обліку аудиторській фірмі;
  • вести облік власними силами.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали