Самоліквідація підприємства: облікові аспекти
08.06.2017 604 1 3
У консультації розглянемо особливості бухгалтерського та податкового обліку підприємства, яке знаходиться в процесі ліквідації за самостійним рішенням.
Для проведення повної ліквідації юрособи недостатньо тільки запису в ЄДР про її припинення. Потрібно ще закрити всі розрахунки з контролюючими органами. Тому ліквідовуваному підприємству необхідно провести ряд господарських операцій, відповідальність за бухоблік яких покладається на ліквідаційну комісію (ч. 8 ст. 8 Закону № 996) (докладніше читайте «Самоліквідація підприємства: правові аспекти»).
Крім того, у коло обов'язків цієї комісії, зокрема, входить:
- проведення суцільної інвентаризації, у ході якої здійснюється оцінка активів і зобов'язань підприємства;
- складання ліквідаційних балансів;
- розпродаж майна підприємства та погашення заборгованостей;
- розподіл залишків майна між учасниками;
- складання та подання фінансової і податкової звітності до моменту ліквідації підприємства.
При цьому для виконання перелічених вище обов'язків ліквідаційна комісія може (ч. 4 ст. 8 Закону № 996):
- користуватися послугами бухгалтерії підприємства аж до моменту ліквідації;
- найняти на період ліквідації фахівця з бухобліку, зареєстрованого як підприємець;
- доручити ведення обліку аудиторській фірмі;
- вести облік власними силами.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року