Самоліквідація підприємства: облікові аспекти
08.06.2017 621 1 3
У консультації розглянемо особливості бухгалтерського та податкового обліку підприємства, яке знаходиться в процесі ліквідації за самостійним рішенням.
Для проведення повної ліквідації юрособи недостатньо тільки запису в ЄДР про її припинення. Потрібно ще закрити всі розрахунки з контролюючими органами. Тому ліквідовуваному підприємству необхідно провести ряд господарських операцій, відповідальність за бухоблік яких покладається на ліквідаційну комісію (ч. 8 ст. 8 Закону № 996) (докладніше читайте «Самоліквідація підприємства: правові аспекти»).
Крім того, у коло обов'язків цієї комісії, зокрема, входить:
- проведення суцільної інвентаризації, у ході якої здійснюється оцінка активів і зобов'язань підприємства;
- складання ліквідаційних балансів;
- розпродаж майна підприємства та погашення заборгованостей;
- розподіл залишків майна між учасниками;
- складання та подання фінансової і податкової звітності до моменту ліквідації підприємства.
При цьому для виконання перелічених вище обов'язків ліквідаційна комісія може (ч. 4 ст. 8 Закону № 996):
- користуватися послугами бухгалтерії підприємства аж до моменту ліквідації;
- найняти на період ліквідації фахівця з бухобліку, зареєстрованого як підприємець;
- доручити ведення обліку аудиторській фірмі;
- вести облік власними силами.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року