Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Витрати від списання дебіторської заборгованості

12.11.2018

Усе про облік доходів і витрат

У консультації розглянемо особливості визнання в податковому обліку витрат, що виникають при списанні дебіторської заборгованості.

За правилами П(С)БО 10 дебіторська заборгованість може бути списана на витрати, коли отримає статус сумнівної або безнадійної.

Сумнівною заборгованістю (сумнівним боргом) уважається поточна дебіторська заборгованість, у відношенні якої існує невпевненість у її погашенні боржником (п. 4 П(С)БО 10). На суму такої заборгованості в обліку повинен формуватися резерв сумнівних боргів (далі – РСБ). А загальна сума поточної дебіторської заборгованості повинна відображатися в балансі підприємства за чистою реалізаційною вартістю, тобто за вирахуванням РСБ (п. 7 П(С)БО 10). Не створювати такий резерв можуть тільки підприємства, що складають Спрощений фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва (п. 8 П(С)БО 25).

РСБ створюється тільки під ту заборгованість, яка одночасно відповідає трьом умовам:

  • є поточною заборгованістю;
  • є фінансовим активом. Тобто підприємство очікує отримати від дебітора кошти або інструменти власного капіталу, зокрема акції, частки і т. п. (п. 4 П(С)БО 13);
  • не є набутою заборгованістю (наприклад, отриманою за договором відступлення права вимоги) або заборгованістю, призначеною для продажу.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
18.08.2025
Що потрібно знати бухгалтерові про комп'ютерну програму
У статті розглянуто, що таке комп’ютерна програма та які можуть бути варіанти відображення комп'ютерних програм у бухобліку в залежності від умов їх придбання. Поговоримо про комп’ютерну програму під бухобліковим кутом зору. З’ясуємо: чим є комп’ютерна програма із погляд...
18.08.2025
Облік ліцензій, технічних умов і сертифікатів
У статті розповімо, якими об’єктами обліку є ліцензії, технічні умови, витрати на сертифікацію продукції та документи дозвільного характеру. Для того щоб розпочати виробляти продукцію (виконувати роботи, надавати послуги), підприємству найчастіше недостатньо мати тільки основні засоби, сировин...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
Кращі матеріали