Продаж основних засобів за гроші: нюанси обліку
Основні засоби: облік від визнання до списання
Підприємства періодично продають деякі свої основні засоби (далі – ОЗ). Зараз така операція особливо актуальна для тих, хто хоче скоротити витрати й отримати додаткове фінансування. Щоб правильно визначити фінрезультат від продажу та не переплатити податків, треба грамотно врахувати таку операцію. Зі статті ви дізнаєтеся, як документально оформити операцію із продажу ОЗ та відобразити її в обліку підприємства, у тому числі й у ситуації, коли балансова вартість об’єкта ОЗ нижче від його договірної ціни.
Насамперед для продажу ОЗ необхідно оформити наказ (розпорядження) керівника. Адже майном (активами) підприємства розпоряджається вповноважена засновником (засновниками) особа.
При переданні ОЗ за плату складається Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1, затверджена наказом Мінстату від 29.12.95 р. № 352, далі - Наказ № 352). Акт складають у трьох примірниках: перші два – для підприємства, яке передає ОЗ, третій – для особи, яка приймає ОЗ. Також можна використовувати типову форму акта, затверджену наказом Мінфіну від 13.09.16 р. № 818 (далі - Наказ № 818).
До відома! Передання об’єкта ОЗ покупцеві можна оформити актом приймання-передачі в довільній формі. Головне, щоб складений первинний документ містив усі обов’язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV.
Акт є підставою для внесення інформації про вибуття об’єкта до Інвентарної картки обліку основних засобів (типова форма № ОЗ-6, затверджена Наказом № 352, або типова форма, затверджена Наказом № 818).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року