Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Продаж основних засобів за гроші: нюанси обліку

03.06.2020

Основні засоби: облік від визнання до списання

Підприємства періодично продають деякі свої основні засоби (далі – ОЗ). Зараз така операція особливо актуальна для тих, хто хоче скоротити витрати й отримати додаткове фінансування. Щоб правильно визначити фінрезультат від продажу та не переплатити податків, треба грамотно врахувати таку операцію. Зі статті ви дізнаєтеся, як документально оформити операцію із продажу ОЗ та відобразити її в обліку підприємства, у тому числі й у ситуації, коли балансова вартість об’єкта ОЗ нижче від його договірної ціни.

Насамперед для продажу ОЗ необхідно оформити наказ (розпорядження) керівника. Адже майном (активами) підприємства розпоряджається вповноважена засновником (засновниками) особа.

При переданні ОЗ за плату складається Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1, затверджена наказом Мінстату від 29.12.95 р. № 352, далі - Наказ № 352). Акт складають у трьох примірниках: перші два – для підприємства, яке передає ОЗ, третій – для особи, яка приймає ОЗ. Також можна використовувати типову форму акта, затверджену наказом Мінфіну від 13.09.16 р. № 818 (далі - Наказ № 818).

До відома! Передання об’єкта ОЗ покупцеві можна оформити актом приймання-передачі в довільній формі. Головне, щоб складений первинний документ містив усі обов’язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV.

Акт є підставою для внесення інформації про вибуття об’єкта до Інвентарної картки обліку основних засобів (типова форма № ОЗ-6, затверджена Наказом № 352, або типова форма, затверджена Наказом № 818).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Зміст
Статті за темою
16.07.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за травень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за травень 2025 року. Наведено 5 найцікавіших судових рішень, які допомогуть платникам податків уникнути повторення чужих помилок. Чи можна уточнити податкову звітність у період між отриманням акта документальної перевірки та прийняття...
20.06.2025
Помилки в обліку забезпечень
Розповімо, яких типових помилок припускаються в обліку резервів і забезпечень, і запропонуємо кроки їх виправлення на числових прикладах. Нарахування забезпечень, як правило, пов’язане із проведенням досить складних (громіздких) розрахунків. І більшість із нарахованих забезпечень знімають із п...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
16.07.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за травень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за травень 2025 року. Наведено 5 найцікавіших судових рішень, які допомогуть платникам податків уникнути повторення чужих помилок. Чи можна уточнити податкову звітність у період між отриманням акта документальної перевірки та прийняття...
14.07.2025
Види діяльності: на що впливає КВЕД?
У статті розглянуто, з якою метою використовується КВЕД суб’єктами господарювання, на які аспекти може вплинути вибір виду діяльності та як змінити інформацію про види діяльності в ЄДР. Інформація про види діяльності, якими займається суб’єкт господарювання, міститься в Єдиному державном...
07.07.2025
Підтвердження інвалідності: нові правила, про які треба знати роботодавцям
У червні 2025 року набули чинності чергові нормативні зміни, що стосуються підтвердження інвалідності. У статті ми розглянули, у чому саме полягають ці зміни та які важливі моменти потрібно взяти до уваги роботодавцям таких працівників. Підтвердження працівником свого статусу особи з інвалідністю ма...
Кращі матеріали