Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Визнання доходу від послуг, надаваних протягом тривалого періоду

10.01.2019

Як розробити облікову політику підприємства за П(С)БО та МСФЗ

Підприємства, що надають послуги та/або виконують роботи протягом декількох звітних періодів, використовують спеціальні способи визначення доходу за такими договорами. Ці способи дозволяють розподілити в обліку суми доходу на весь період виконання довгострокового договору, у результаті чого такий дохід буде виникати поступово. При цьому п. 2.13 Методрекомендацій № 635 передбачено, що такі підприємства повинні відобразити у своїй обліковій політиці спосіб оцінки ступеня завершеності операції з надання послуг. Це потрібно для оцінки доходів (витрат) від послуг (робіт), які вони будуть відображати в обліку та звітності.

Норма п. 2.13 Методрекомендацій № 635 із посиланням на П(С)БО 15 рекомендує підприємствам вибирати спосіб оцінки ступеня завершеності операції з надання послуг. На наш погляд, робити це повинні не тільки підприємства, що надають послуги, але й підприємства, що виконують роботи, не пов'язані з будівельними контрактами. Пояснимо чому.

1. Крім П(С)БО 15, окремого бухгалтерського стандарту, що регламентує правила визначення доходів від реалізації робіт, немає (за винятком П(С)БО 18, призначеного виключно для будівельних робіт). Інші «дохідні» П(С)БО стосуються специфічних доходів, наприклад, пов'язаних з орендою, фінансовими інвестиціями і т. п.

2. У п. 11 П(С)БО 15 ідеться про роботи.

3. Згідно з п. 4 МСБО 18 (міжнародним «прабатьком» П(С)БО 15) під наданням послуг, як правило, мається на увазі виконання підприємством узгодженого в договорі завдання протягом певного часу, який може охоплювати один або декілька звітних періодів. А в п. 24 цього самого стандарту сказано, що залежно від суті операції ступінь її завершеності може визначатися, зокрема, шляхом огляду виконаної роботи. Звідси випливає, що під завданням треба розуміти як власне послуги, так і роботи. Для бухобліку підприємства, що виконує таке завдання, це не має значення.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.05.2025
Адвокатські послуги: як впливає статус надавача на податкові наслідки отримувача
Адвокати, адвокатські об’єднання чи бюро мають особливий статус. Користуючись їхніми послугами, зокрема, для представництва в судах, отримання правової допомоги, суб’єктам господарювання треба врахувати чимало нюансів, щоб правильно відобразити у звітності адвокатські винагороди.&nb...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
Кращі матеріали