Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи подається копія договору оренди приміщення разом з декларацією з землі?

08.10.2018

Через що виник конфлікт: підприємство має у власності декілька складських будівель, розташованих на земельній ділянці, яка належить йому на праві власності. Одну з будівель підприємство здає в оренду. Інспектор ДФС вимагає, щоб підприємство подало до податкового органу копію договору про здачу цієї будівлі в оренду для розрахунку земельного податку. Чи правомірні вимоги інспектора?

Як учинити підприємству: у підприємства немає законодавчих підстав подавати копію договору оренди в орган ДФС разом із декларацією із плати за землю. Такий договір підприємство подасть контролюючому органу у випадку перевірки. Крім того, інформацію про здані в оренду приміщення підприємство вкаже у формі № 20-ОПП, яка подається до органів ДФС при укладенні договорів оренди.

У Податковому кодексі (далі – ПК) є п. 287.7. І в ньому сказано, що в разі здачі в оренду земельних ділянок, окремих будівель і споруд або їх частин власниками та землекористувачами земельний податок за здані в оренду площі сплачується з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель або їх частин.

Тобто можуть бути нюанси: коли, наприклад, до моменту здачі приміщень в оренду податок на землю не сплачується зовсім (при отриманні права на пільгу) або ж сплачується в меншій сумі.

Зверніть увагу! У цивільному законодавстві передбачено, що одночасно із правом наймання будівлі до наймача переходить право користування земельною ділянкою, на якій будівля знаходиться, і земельною ділянкою, що прилягає до цієї будівлі (ст. 796 Цивільного кодексу, далі – ЦК). Тобто орендар будівлі/частини будівлі на повному праві може користуватися земельною ділянкою, яка розташована під будівлею і прилягає до неї.

Норми ЦК не вимагають указувати в договорі оренди будівлі площу земельної ділянки, якою буде користуватися орендар. Але якщо такого застереження в договорі не буде, тоді орендар має право на користування всією земельною ділянкою, якою володіє орендодавець (ч. 2 ст 796 ЦК). Тому, як правило, юридичні консультанти рекомендують у таких договорах указувати площу земельної ділянки під будівлею (приміщенням у будівлі, частиною будівлі) і прилеглу до нього територію, якою орендар може користуватися.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.04.2025
Розміщення зовнішньої реклами: повернулися старі вимоги
З введенням воєнного стану для розміщення зовнішньої реклами достатньо було подати відповідну декларацію. Але з 18.03.2025 ситуація змінилася: повертаються попередні правила. Розповімо про це докладніше, відповімо на ваші запитання та надамо практичні поради. Введення воєнного стану вплинуло на...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
07.07.2025
Підтвердження інвалідності: нові правила, про які треба знати роботодавцям
У червні 2025 року набули чинності чергові нормативні зміни, що стосуються підтвердження інвалідності. У статті ми розглянули, у чому саме полягають ці зміни та які важливі моменти потрібно взяти до уваги роботодавцям таких працівників. Підтвердження працівником свого статусу особи з інвалідністю ма...
03.07.2025
Формування резервів і забезпечень: для кого – обов'язок, а для кого – право?
Із статті ви дізнаєтеся, хто може не створювати резерви та забезпечення та що для цього потрібно зробити. Формування в бухгалтерському обліку резервів і забезпечень – не просте завдання. Хто зобов'язаний їх створювати? Кому дозволено не вдаватися до цієї процедури і тим самим спростити облік? ...
03.07.2025
Хто із роботодавців зобов’язаний оновити інформацію в ЄДР не пізніше 13.08.2025?
У зв’язку з набуттям чинності новим законом деякі роботодавці не пізніше 13.08.2025 зобов’язані оновити свої дані в ЄДР. Прочитайте статтю, щоб дізнатися, чи стосується вас ця вимога. У червні 2025 року набув чинності закон, яким змінено окремі правила щодо трудових відносин. Зокрема, це...
Кращі матеріали