Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи подається копія договору оренди приміщення разом з декларацією з землі?

08.10.2018

Через що виник конфлікт: підприємство має у власності декілька складських будівель, розташованих на земельній ділянці, яка належить йому на праві власності. Одну з будівель підприємство здає в оренду. Інспектор ДФС вимагає, щоб підприємство подало до податкового органу копію договору про здачу цієї будівлі в оренду для розрахунку земельного податку. Чи правомірні вимоги інспектора?

Як учинити підприємству: у підприємства немає законодавчих підстав подавати копію договору оренди в орган ДФС разом із декларацією із плати за землю. Такий договір підприємство подасть контролюючому органу у випадку перевірки. Крім того, інформацію про здані в оренду приміщення підприємство вкаже у формі № 20-ОПП, яка подається до органів ДФС при укладенні договорів оренди.

У Податковому кодексі (далі – ПК) є п. 287.7. І в ньому сказано, що в разі здачі в оренду земельних ділянок, окремих будівель і споруд або їх частин власниками та землекористувачами земельний податок за здані в оренду площі сплачується з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель або їх частин.

Тобто можуть бути нюанси: коли, наприклад, до моменту здачі приміщень в оренду податок на землю не сплачується зовсім (при отриманні права на пільгу) або ж сплачується в меншій сумі.

Зверніть увагу! У цивільному законодавстві передбачено, що одночасно із правом наймання будівлі до наймача переходить право користування земельною ділянкою, на якій будівля знаходиться, і земельною ділянкою, що прилягає до цієї будівлі (ст. 796 Цивільного кодексу, далі – ЦК). Тобто орендар будівлі/частини будівлі на повному праві може користуватися земельною ділянкою, яка розташована під будівлею і прилягає до неї.

Норми ЦК не вимагають указувати в договорі оренди будівлі площу земельної ділянки, якою буде користуватися орендар. Але якщо такого застереження в договорі не буде, тоді орендар має право на користування всією земельною ділянкою, якою володіє орендодавець (ч. 2 ст 796 ЦК). Тому, як правило, юридичні консультанти рекомендують у таких договорах указувати площу земельної ділянки під будівлею (приміщенням у будівлі, частиною будівлі) і прилеглу до нього територію, якою орендар може користуватися.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
18.04.2025
Розміщення зовнішньої реклами: повернулися старі вимоги
З введенням воєнного стану для розміщення зовнішньої реклами достатньо було подати відповідну декларацію. Але з 18.03.2025 ситуація змінилася: повертаються попередні правила. Розповімо про це докладніше, відповімо на ваші запитання та надамо практичні поради. Введення воєнного стану вплинуло на...
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
23.06.2025
Упущена вигода: стягуємо з контрагента у претензійному порядку
У статті розглянуто, що таке упущена вигода, як можна стягнути її суму в претензійному порядку, а також наведено зразок претензії. Ведення господарської діяльності пов’язано з певними ризиками, і не завжди суб’єкт господарювання отримує прибуток, на який розраховував. У деяких випадках п...
18.06.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за квітень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за квітень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень. Ця інформація допоможе платникам податків уникнути повторення чужих помилок, а отже, заощадити час та кошти. Розуміти – значить визнати: ми бачимо не все, а істина зав...
16.06.2025
Фінансова допомога: повертаємо товарами
У статті розглянуто, як можна повернути отриману поворотну фінансову допомогу товарами та як це правильно документально оформити (наведено зразки документів). Ситуація, яку ми розглядатимемо, досить часто зустрічається на практиці. Один суб’єкт господарювання бере в іншого фінансову допомогу, ...
Кращі матеріали