Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи подається копія договору оренди приміщення разом з декларацією з землі?

08.10.2018

Через що виник конфлікт: підприємство має у власності декілька складських будівель, розташованих на земельній ділянці, яка належить йому на праві власності. Одну з будівель підприємство здає в оренду. Інспектор ДФС вимагає, щоб підприємство подало до податкового органу копію договору про здачу цієї будівлі в оренду для розрахунку земельного податку. Чи правомірні вимоги інспектора?

Як учинити підприємству: у підприємства немає законодавчих підстав подавати копію договору оренди в орган ДФС разом із декларацією із плати за землю. Такий договір підприємство подасть контролюючому органу у випадку перевірки. Крім того, інформацію про здані в оренду приміщення підприємство вкаже у формі № 20-ОПП, яка подається до органів ДФС при укладенні договорів оренди.

У Податковому кодексі (далі – ПК) є п. 287.7. І в ньому сказано, що в разі здачі в оренду земельних ділянок, окремих будівель і споруд або їх частин власниками та землекористувачами земельний податок за здані в оренду площі сплачується з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель або їх частин.

Тобто можуть бути нюанси: коли, наприклад, до моменту здачі приміщень в оренду податок на землю не сплачується зовсім (при отриманні права на пільгу) або ж сплачується в меншій сумі.

Зверніть увагу! У цивільному законодавстві передбачено, що одночасно із правом наймання будівлі до наймача переходить право користування земельною ділянкою, на якій будівля знаходиться, і земельною ділянкою, що прилягає до цієї будівлі (ст. 796 Цивільного кодексу, далі – ЦК). Тобто орендар будівлі/частини будівлі на повному праві може користуватися земельною ділянкою, яка розташована під будівлею і прилягає до неї.

Норми ЦК не вимагають указувати в договорі оренди будівлі площу земельної ділянки, якою буде користуватися орендар. Але якщо такого застереження в договорі не буде, тоді орендар має право на користування всією земельною ділянкою, якою володіє орендодавець (ч. 2 ст 796 ЦК). Тому, як правило, юридичні консультанти рекомендують у таких договорах указувати площу земельної ділянки під будівлею (приміщенням у будівлі, частиною будівлі) і прилеглу до нього територію, якою орендар може користуватися.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
Кращі матеріали