• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Відходи і супутня продукція: як оцінити та облікувати

02.08.2019 225 0 0

Облік витрат на виробництво продукції

У бухоблікових нормативах процедура відображення відходів і супутньої (попутної) продукції окремо не прописана. Деякі прогалини заповнюють Методрекомендації № 373, проте цей документ не обов’язковий до застосування. Виробничі підприємства так чи інакше стикаються з відходами, які утворюються у процесі виробництва продукції, а деякі – ще й із супутньою продукцією. І відходи, і супутню продукцію потрібно правильно оцінити і без помилок відобразити в обліку. Як це зробити, розповімо в консультації.

Відходи – це будь-які речовини, матеріали та предмети, що утворилися у процесі виробництва або споживання, а також товари (продукція), які повністю або частково втратили свої споживчі властивості, надалі не використовуються за місцем їх утворення або виявлення і від яких їх власник позбавляється, має намір або повинен позбавитися шляхом утилізації або видалення (ст. 1 Закону № 187).

Іншими словами, до відходів відносять ті матеріальні активи, які певною мірою втратили свої споживчі властивості. Якщо ж матеріали, що утворилися при виробництві продукції, можуть бути використані повторно у виробництві для тих самих цілей або продані на сторону за ціною вихідного ресурсу, відходами згідно із Законом № 187 їх не вважають.

За можливістю подальшого використання відходи розподіляють на два види:

1) зворотні (поворотні) – залишки сировини, матеріалів, напівфабрикатів та інших матеріальних цінностей, які утворилися у процесі виробництва продукції (робіт, послуг), втратили повністю або частково споживчі властивості вихідного матеріалу (хімічні та фізичні) і через це використовуються з підвищеними витратами (зниженням виходу продукції) або зовсім не використовуються за прямим призначенням.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали