Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оперативна оренда: облікові та податкові особливості

24.09.2018

Акценти статті:

  • як орендодавцеві та орендареві вести бухоблік операцій, здійснюваних у рамках договору оперативної (операційної) оренди;
  • якими документами підтверджуються орендні операції;
  • чи виникають податкові різниці при оренді;
  • як вести ПДВ-облік орендних операцій, у тому числі при поверненні поліпшуваного об'єкта.

У ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу (далі – ЦК) установлено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно в користування за плату на певний строк.

Отримане в оренду майно може ремонтуватися та/або поліпшуватися, при цьому:

  • поточний ремонт орендованого майна проводиться орендарем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 776 ЦК);
  • капітальний ремонт такого майна здійснюється орендодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 2 ст. 776 ЦК).

Важливий нюанс! Орендар може поліпшувати орендоване майно за згодою наймодавця (ч. 1 ст. 778 ЦК).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
25.03.2025
Оренда комунального майна: нюанси укладення договору
Підприємство планує взяти в оренду приміщення комунальної форми власності. Це досить поширена операція, але передача в оренду державного та комунального майна має свою специфіку та складається з декількох етапів. Про те, на які саме нюанси слід зважити в разі укладення договору оренди такого майна, ...
17.03.2025
Як вести облік об’єкта основних засобів призначеного для продажу?
Як випливає з п. 33 НП(С)БО 7, необоротний актив, який обліковується в складі основних засобів (далі – ОЗ), можна безпосередньо списати з балансу підприємства лише в разі його безплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Якщо ж підприємство планує продати об'єкт ОЗ, то с...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали
Центр сповіщень