Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Об'єкт ОЗ тимчасово не здається в оренду: що з податковою амортизацією?

Діяльність підприємства – платника податку на прибуток пов'язана з наданням в операційну оренду основних засобів (далі – ОЗ). Об'єкти ОЗ числяться у складі інвестиційної нерухомості (далі – ІН) і відображаються в балансі платника за первісною вартістю з урахуванням зносу, тобто амортизуються.

Припустимо, що строк договору оренди закінчився, а новий договір платник не уклав. Чи потягне це за собою якісь наслідки в «прибутковому» обліку платника?

Так, на думку ДФС, такий платник не має права на податкову амортизацію ОЗ, що тимчасово не «беруть участі» в орендних операціях (див. Індивідуальну податкову консультацію від 04.09.18 р. № 3828/IПК/04-36-12-32-20, далі – ІПК № 3828). Підстава: такі ОЗ не використовуються в госпдіяльності платника і тому, на думку податківців, вважаються невиробничими ОЗ.

Хоча, на нашу думку, тимчасовий «простій» ОЗ зовсім не скасовує їх первісного призначення для використання в госпдіяльності платника. А значить, вони не повинні підпадати під визначення невиробничих ОЗ з пп. 138.3.2 Податкового кодексу (далі – ПК). Крім того, на період такого «простою» ОЗ навряд чи навіть виводяться з експлуатації.

Додамо, що платник може не брати до уваги роз'яснення з ІПК № 3828 у випадках, коли:

  • при визначенні об'єкта оподаткування прибутку він не зобов'язаний коригувати фінрезультат на різниці з розд. III ПК;
  • об'єкти ОЗ, що надаються в оренду, числяться у складі ІН, яка обліковується за справедливою вартістю. Адже така ІН у будь-якому випадку не підлягає амортизації, навіть у бухобліку.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
17.03.2025
Як вести облік об’єкта основних засобів призначеного для продажу?
Як випливає з п. 33 НП(С)БО 7, необоротний актив, який обліковується в складі основних засобів (далі – ОЗ), можна безпосередньо списати з балансу підприємства лише в разі його безплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Якщо ж підприємство планує продати об'єкт ОЗ, то с...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали