Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ПН у разі анулювання ПДВ-реєстрації

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Прощаючись із ПДВ, платник повинен нарахувати податкові зобов’язання на вартість товарів, послуг і необоротних активів, при придбанні яких відображався податковий кредит і які не були використані (продані) ним до дати анулювання ПДВ-реєстрації в оподатковуваних операціях у рамках госпдіяльності. Як у цьому випадку оформити податкову накладну (далі – ПН), розповімо в консультації.

Нарахувати податкові зобов’язання та скласти ПН потрібно не пізніше дати анулювання ПДВ-реєстрації (зобов’язання не нараховуються тільки у випадку анулювання реєстрації внаслідок реорганізації платника). За базу оподаткування потрібно взяти звичайну ціну, яка відповідає рівню ринкових цін. Увага! Зобов’язання слід нарахувати не тільки за запасами та необоротними активами, але й за дебіторською заборгованістю в частині оплачених, але неотриманих товарів/послуг, необоротних активів (ЗІР, категорія 101.03).

Обережно! День анулювання ПДВ-реєстрації є останнім днем, коли платник може зареєструвати ПН в ЄРПН (ЗІР, категорія 101.16). Причому незалежно від того, що з дати їх складання ще не минув строк реєстрації. Якщо цього не зробити, за нереєстрацію кожної такої ПН доведеться сплатити штраф. Застосовувати будуть, швидше за все, штраф за п. 1201.2 ПК – у розмірі 50 % суми ПДВ із ПН. Але, оскільки в даному випадку колишній платник не має змоги реєструвати ПН/РК у встановлений для цього строк, уважаємо, що з будь-яким штрафом можна й поспорити.

Податківці акцентують увагу на такому (ЗІР, категорія 101.16):

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
04.11.2025
Грошові внески до додаткового капіталу ТОВ: облік у товариства
Товариство з обмеженою відповідальністю отримало грошові внески до додаткового капіталу. Як відобразити в обліку таку операцію? Про які нюанси оподаткування слід знати? Дізнайтесь зі статті. З 27.08.2025 оновлена ст. 12 Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII «Про товариства з обмеженою та додатково...
Кращі матеріали