Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ПН у разі анулювання ПДВ-реєстрації

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Прощаючись із ПДВ, платник повинен нарахувати податкові зобов’язання на вартість товарів, послуг і необоротних активів, при придбанні яких відображався податковий кредит і які не були використані (продані) ним до дати анулювання ПДВ-реєстрації в оподатковуваних операціях у рамках госпдіяльності. Як у цьому випадку оформити податкову накладну (далі – ПН), розповімо в консультації.

Нарахувати податкові зобов’язання та скласти ПН потрібно не пізніше дати анулювання ПДВ-реєстрації (зобов’язання не нараховуються тільки у випадку анулювання реєстрації внаслідок реорганізації платника). За базу оподаткування потрібно взяти звичайну ціну, яка відповідає рівню ринкових цін. Увага! Зобов’язання слід нарахувати не тільки за запасами та необоротними активами, але й за дебіторською заборгованістю в частині оплачених, але неотриманих товарів/послуг, необоротних активів (ЗІР, категорія 101.03).

Обережно! День анулювання ПДВ-реєстрації є останнім днем, коли платник може зареєструвати ПН в ЄРПН (ЗІР, категорія 101.16). Причому незалежно від того, що з дати їх складання ще не минув строк реєстрації. Якщо цього не зробити, за нереєстрацію кожної такої ПН доведеться сплатити штраф. Застосовувати будуть, швидше за все, штраф за п. 1201.2 ПК – у розмірі 50 % суми ПДВ із ПН. Але, оскільки в даному випадку колишній платник не має змоги реєструвати ПН/РК у встановлений для цього строк, уважаємо, що з будь-яким штрафом можна й поспорити.

Податківці акцентують увагу на такому (ЗІР, категорія 101.16):

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Кращі матеріали