Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ПН у разі анулювання ПДВ-реєстрації

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Прощаючись із ПДВ, платник повинен нарахувати податкові зобов’язання на вартість товарів, послуг і необоротних активів, при придбанні яких відображався податковий кредит і які не були використані (продані) ним до дати анулювання ПДВ-реєстрації в оподатковуваних операціях у рамках госпдіяльності. Як у цьому випадку оформити податкову накладну (далі – ПН), розповімо в консультації.

Нарахувати податкові зобов’язання та скласти ПН потрібно не пізніше дати анулювання ПДВ-реєстрації (зобов’язання не нараховуються тільки у випадку анулювання реєстрації внаслідок реорганізації платника). За базу оподаткування потрібно взяти звичайну ціну, яка відповідає рівню ринкових цін. Увага! Зобов’язання слід нарахувати не тільки за запасами та необоротними активами, але й за дебіторською заборгованістю в частині оплачених, але неотриманих товарів/послуг, необоротних активів (ЗІР, категорія 101.03).

Обережно! День анулювання ПДВ-реєстрації є останнім днем, коли платник може зареєструвати ПН в ЄРПН (ЗІР, категорія 101.16). Причому незалежно від того, що з дати їх складання ще не минув строк реєстрації. Якщо цього не зробити, за нереєстрацію кожної такої ПН доведеться сплатити штраф. Застосовувати будуть, швидше за все, штраф за п. 1201.2 ПК – у розмірі 50 % суми ПДВ із ПН. Але, оскільки в даному випадку колишній платник не має змоги реєструвати ПН/РК у встановлений для цього строк, уважаємо, що з будь-яким штрафом можна й поспорити.

Податківці акцентують увагу на такому (ЗІР, категорія 101.16):

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
15.12.2025
Металобрухт, отриманий від списання основних засобів: оприбуткування та реалізація
Після списання основних засобів на підприємстві часто утворюється металобрухт, який можна оприбуткувати та вигідно здати. У статті розповімо, як такі операції оформити документально та відобразити в обліку, а також чи потрібно при цьому розподіляти ПДВ. Списання майна через знищення та непридатність...
15.12.2025
Оподаткування подарунків і благодійності: податок на прибуток
У статті розповімо про наслідки безоплатного надання товарів, послуг, виконання робіт платником податку на прибуток та як залежить коригування фінрезультату від статусу отримувача подарунка. Безоплатне надання товарів, робіт, коштів чи будь-чого іншого може відбуватися у межах як рекламної кампанії,...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
16.12.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за жовтень 2025 року
Про те, як можна заощадити на оподаткуванні комплексу нежитлових будівель, про критерії визначення бенефіціарності власника доходу під час нарахування податку на репатріацію, про зменшення строку звернення до суду з вимогами про відшкодування ПДВ та інші цікаві моменти – читайте в іноді неспод...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
Кращі матеріали