Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто такі пов'язані особи

04.06.2018

Все про ціноутворення

Поняття «пов’язані особи» використовується в сфері трансфертного ціноутворення. У консультації розглянемо, які критерії встановлює держава для визначення пов'язаності осіб, бенефіціарних власників, а також покажемо, як норми ПК відносно пов'язаних осіб можуть вплинути на бухгалтерський облік.

Згідно з пп. 14.1.159 ПК пов’язані особи – це фізичні та юридичні особи, відносини між якими здатні впливати на умови та результати їх діяльності або діяльності осіб, яких вони представляють. Такий вплив проявляється у володінні однією особою корпоративними правами (далі – КП) іншої або в можливості впливати на прийняття рішень.

Зверніть увагу! З 1 січня 2018 року до ПК повернулися норми, що діяли в 2013–2014 роках, зокрема:

  • юрособи визнаються пов'язаними, якщо повноваження одноосібного виконавчого органу таких юросіб здійснює одна й та сама особа (наприклад, дві компанії, директором яких є одна й та сама фізособа, є пов'язаними між собою);
  • якщо фізособа визнається пов'язаною з іншими особами, такі особи визнаються пов'язаними між собою (наприклад, компанія, у якій 100 % КП володіє батько, і компанія, директором якої є його син, визнаються пов'язаними між собою).

З'явилися також нововведення у відношенні кінцевого бенефіціарного власника (контролера). Зараз пов'язаними визнаються юрособа та фізособа – кінцевий бенефіціарний власник (контролер) цієї юрособи, а також дві компанії, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є одна й та сама фізособа.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
28.07.2025
Виплати блогерам за рекламу: нюанси оподаткування
Співпрацюєте з блогерами? Тож майте на увазі, що в кожного формату оплати – свої податкові нюанси. Із статті ви дізнаєтеся про порядок оподаткування бартеру, виплат підприємцю та фізособі за рекламу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризикі...
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
Кращі матеріали