Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Консервація основних засобів

Основні засоби: облік від визнання до списання

У деяких випадках підприємство може визнати використання основних засобів (далі – ОЗ) у виробництві тимчасово недоцільним і до моменту, коли вони знову стануть затребуваними, провести їх консервацію. У консультації розповімо, як документально оформити та відобразити в обліку цю операцію.

Єдиного нормативного документа про порядок проведення консервації, обов’язкового для застосування всіма підприємствами, у законодавстві немає. Однак для окремих юросіб такі порядки розроблено. Це Положення, затверджене наказом Мінбуду від 21.10.05 р. № 2, і Положення, затверджене постановою КМУ від 28.10.97 р. № 1183, Методрекомендації, затверджені наказом Мінпромполітики від 09.06.04 р. № 274 (далі - Положення № 2 та № 1183, Методрекомендації № 274).

Найбільш загальним можна вважати Положення № 1183. Згідно з п. 2 цього документа консервація ОЗ – це комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більше 3 років) зберігання таких активів у випадку припинення виробничої та іншої господарської діяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування.

Положення № 1183 визначає єдині організаційні основи та порядок підготовки до консервації, її проведення та розконсервації ОЗ. Його вимоги обов’язкові для підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, а також засновані на державній власності, крім підприємств та установ Державної кримінально-виконавчої служби. Для всіх інших підприємств документ носить рекомендаційний характер (п. 1 Положення № 1183). При цьому в листі Мінрегіонбуду від 14.11.12 р. № 7/15-18364 зазначається, що підприємства, для яких вимоги Положення № 1183 необов’язкові, можуть вибирати інші строки консервації ОЗ, тобто понад 3 роки.

Дія Методрекомендацій № 274 поширюється:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
01.09.2025
Апгрейд комп'ютерної програми
У статті розглянуто нюанси відображення в бухобліку та оподаткування апгрейду (оновлення) комп’ютерної програми. Будь-який користувач програмного забезпечення регулярно стикається з потребою його оновлення (антивірусні програми, бухгалтерські облікові програми тощо). Адже змінюється законодавс...
25.08.2025
Комп'ютерна програма як нематеріальний актив
У статті розглянуто, за яких умов комп’ютерну програму слід визнати нематеріальним активом та як вести бухгалтерський та податковий облік комп’ютерної програми, яка є нематеріальним активом. Без комп’ютерних програм важко уявити роботу будь-якого підприємства. Антивіруси, бухобліко...
18.08.2025
Що потрібно знати бухгалтерові про комп'ютерну програму
У статті розглянуто, що таке комп’ютерна програма та які можуть бути варіанти відображення комп'ютерних програм у бухобліку в залежності від умов їх придбання. Поговоримо про комп’ютерну програму під бухобліковим кутом зору. З’ясуємо: чим є комп’ютерна програма із погляд...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали