Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Консервація основних засобів

Основні засоби: облік від визнання до списання

У деяких випадках підприємство може визнати використання основних засобів (далі – ОЗ) у виробництві тимчасово недоцільним і до моменту, коли вони знову стануть затребуваними, провести їх консервацію. У консультації розповімо, як документально оформити та відобразити в обліку цю операцію.

Єдиного нормативного документа про порядок проведення консервації, обов’язкового для застосування всіма підприємствами, у законодавстві немає. Однак для окремих юросіб такі порядки розроблено. Це Положення, затверджене наказом Мінбуду від 21.10.05 р. № 2, і Положення, затверджене постановою КМУ від 28.10.97 р. № 1183, Методрекомендації, затверджені наказом Мінпромполітики від 09.06.04 р. № 274 (далі - Положення № 2 та № 1183, Методрекомендації № 274).

Найбільш загальним можна вважати Положення № 1183. Згідно з п. 2 цього документа консервація ОЗ – це комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більше 3 років) зберігання таких активів у випадку припинення виробничої та іншої господарської діяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування.

Положення № 1183 визначає єдині організаційні основи та порядок підготовки до консервації, її проведення та розконсервації ОЗ. Його вимоги обов’язкові для підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, а також засновані на державній власності, крім підприємств та установ Державної кримінально-виконавчої служби. Для всіх інших підприємств документ носить рекомендаційний характер (п. 1 Положення № 1183). При цьому в листі Мінрегіонбуду від 14.11.12 р. № 7/15-18364 зазначається, що підприємства, для яких вимоги Положення № 1183 необов’язкові, можуть вибирати інші строки консервації ОЗ, тобто понад 3 роки.

Дія Методрекомендацій № 274 поширюється:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
16.07.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за травень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за травень 2025 року. Наведено 5 найцікавіших судових рішень, які допомогуть платникам податків уникнути повторення чужих помилок. Чи можна уточнити податкову звітність у період між отриманням акта документальної перевірки та прийняття...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Кращі матеріали