Як планують штрафувати за порушення у сфері готівкового обігу
На сьогодні у сфері готівкового обігу склалася практично унікальна ситуація. Скасовано штрафні санкції за порушення порядку здійснення операцій з готівкою, установлені Указом Президента від 12.06.95 р. № 436/95 (далі – Указ № 436). Залишилася тільки адміністративна відповідальність за КУпАП, про що ми писали в «Відповідальність за порушення у сфері готівкового обігу». Разом з тим об'єкт контролю залишився. Як залишилися і функції контролю, покладені на ДФС (п. 57 розд. IV Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148, далі – Положення № 148).
Нагадаю, що при перевірках з питань дотримання суб'єктами господарювання (далі – СГ) касової дисципліни податківці перевіряють (п. 58 Положення № 148):
- ведення касової книги та оформлення надходження і видачі готівки;
- повноту і своєчасність оприбуткування готівки в касах;
- наявність самостійно встановленого ліміту каси і його відповідність самостійно здійсненим розрахункам;
- наявність у касах підприємств торгівлі, громадського харчування і послуг розмінної монети для видачі решти;
- відповідність даних касових і банківських документів при отриманні СГ значних сум готівкою;
- дотримання порядку використання готівкової виручки, установленого Податковим кодексом, за наявності у підприємства податкового боргу;
- дотримання порядку видачі готівки під звіт, у тому числі на відрядження;
- дотримання обмежень при готівкових розрахунках між СГ і фізособами.
Як бачите, список підконтрольних питань – значний. Очевидно, що в перспективі одними адміністративними санкціями за «готівкові» порушення справа не обмежиться. Тому давайте заздалегідь заглянемо до законопроектів.
На сайті Мінфіну розміщено законопроект від 03.09.18 р., яким установлюються такі штрафні (фінансові) санкції:
- за перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі – у розмірі 100 % суми виявленої понадлімітної готівки (за Указом № 436 було 200 %);
- за неоприбуткування, неповне та/або несвоєчасне оприбуткування готівки в касі – у двократному розмірі неоприбуткованої, не повністю та/або несвоєчасно оприбуткованої суми готівки (за Указом № 436 був п'ятикратний розмір);
- за перевищення встановлених строків використання готівки, виданої під звіт, або за видачу під звіт готівки без отримання авансового звіту за раніше видану суму – у розмірі 25 % виданих під звіт сум (і Указом № 436 була встановлена така сама штрафна санкція);
- за невидачу розрахункового документа, що підтверджує сплату особою готівки (крім розрахунків із застосуванням РРО), – у розмірі 200 % сплаченої суми (в Указі № 436 подібної норми не було).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Вигідно оформити підписку на розділ "Коммерция"
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року