Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як позбутися блокування податкових накладних

22.12.2018

Минув уже не один місяць з тих пір, як на території України запроваджено правила зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних (далі – ПН). Останню їх редакцію викладено в постанові КМУ від 21.02.18 р. №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 117).

Зазначені правила запроваджено навіть попри те, що платники ПДВ для реєстрації ПН повинні мати ліміт на ПДВ-рахунку, тобто ПДВ уже фактично сплачено авансом.

Основною метою такої системи, аналогів якої немає у світі, зі слів фіскалів, є боротьба з «пересортом» серед бізнесу. Водночас, якщо придивитися більш уважно до такої системи, то вона спрямована також на те, щоб підприємство платило податки в установлених граничних нормативах. Бо якщо підприємство не сплачує нормативу, то це є однією з підстав для моніторингу ПН з метою зупинки їх реєстрації.

Тобто, якщо бухгалтер, економіст чи інший спеціаліст не старатиметься і не розроблятиме податкового планування для підприємства, несплата встановленого нормативу до бюджету може призвести до блокування роботи підприємства шляхом зупинення реєстрації ПН.

Здебільшого підприємці змирилися з цим неприємним явищем і навіть почали пристосовуватися та не перетинати встановленої межі, здійснюючи оподаткованих операцій не більш як на 500 тис. грн. на місяць.

А якщо було перевищення цих 500 тис. грн. (без ПДВ) на місяць, то подальша реєстрація ПН підлягала зупинці. І які б документи не додавалися для її розблокування –орган ДФС приймає рішення про відмову в реєстрації ПН. У подальшому таке рішення органу ДФС оскаржується підприємством в адміністративному та/або судовому порядку. У результаті бізнес втрачає час, трудові ресурси та кошти, а інколи – і бізнес-партнерів, оскільки ніхто не хоче працювати з такими підприємствами.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
16.05.2025
Пеня у господарському договорі: правила, нововведення, практичні ситуації
У статті розглянуто, які правила застосовуються в разі стягнення пені з боржника, який порушив умови господарського договору, наведено практичні ситуації, у тому числі з прикладом розрахунку пені, та надано рекомендації щодо включення у договір умов, які стосуються пені. Укладаючи господарський дого...
13.05.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
Кращі матеріали