Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як позбутися блокування податкових накладних

22.12.2018

Минув уже не один місяць з тих пір, як на території України запроваджено правила зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних (далі – ПН). Останню їх редакцію викладено в постанові КМУ від 21.02.18 р. №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 117).

Зазначені правила запроваджено навіть попри те, що платники ПДВ для реєстрації ПН повинні мати ліміт на ПДВ-рахунку, тобто ПДВ уже фактично сплачено авансом.

Основною метою такої системи, аналогів якої немає у світі, зі слів фіскалів, є боротьба з «пересортом» серед бізнесу. Водночас, якщо придивитися більш уважно до такої системи, то вона спрямована також на те, щоб підприємство платило податки в установлених граничних нормативах. Бо якщо підприємство не сплачує нормативу, то це є однією з підстав для моніторингу ПН з метою зупинки їх реєстрації.

Тобто, якщо бухгалтер, економіст чи інший спеціаліст не старатиметься і не розроблятиме податкового планування для підприємства, несплата встановленого нормативу до бюджету може призвести до блокування роботи підприємства шляхом зупинення реєстрації ПН.

Здебільшого підприємці змирилися з цим неприємним явищем і навіть почали пристосовуватися та не перетинати встановленої межі, здійснюючи оподаткованих операцій не більш як на 500 тис. грн. на місяць.

А якщо було перевищення цих 500 тис. грн. (без ПДВ) на місяць, то подальша реєстрація ПН підлягала зупинці. І які б документи не додавалися для її розблокування –орган ДФС приймає рішення про відмову в реєстрації ПН. У подальшому таке рішення органу ДФС оскаржується підприємством в адміністративному та/або судовому порядку. У результаті бізнес втрачає час, трудові ресурси та кошти, а інколи – і бізнес-партнерів, оскільки ніхто не хоче працювати з такими підприємствами.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.11.2025
Продаж програмного забезпечення: який код має бути у податковій накладній?
З 03.10.2025 умовний код УКТЗЕД 00502 для програмної продукції скасовано, тож бухгалтерам більше не можна його проставляти у податкових накладних. У статті з'ясовуємо, який код тепер слід зазначати в податковій накладній при постачанні програмного забезпечення, щоб не мати претензій від ДПС. Умовний...
13.10.2025
Як зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в разі звільнення відповідальної за їх реєстрацію особи
Що робити, якщо особа, яка відповідає за підписання податкових накладних і розрахунків коригування, звільнилася? У статті розповімо, хто може підписувати ці документи замість неї та як уникнути проблем з їх реєстрацією та штрафів. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, с...
06.10.2025
Таблиця даних платника: аналізуємо зміни, що діють з 27.09.2025
З 27 вересня 2025 року змінився порядок автоматичного врахування Таблиці даних платника та її роль у розблокуванні податкових накладних/розрахунків коригування. У статті пояснюємо, що нового передбачено для сільгоспвиробників та інших платників ПДВ, а також чи може подання Таблиці даних зменшити, ри...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
01.12.2025
Послуги з перегону автомобілів: облікові аспекти
Підприємство починає займатися наданням послуг з перегону автомобілів. Про особливості документального оформлення, бухгалтерський та податковий облік таких операцій читайте у цій статті. У підприємства, яке вирішило надавати послуги з перегону автомобілів, обов’язково постане питання, як облік...
27.11.2025
Перегін автомобілів: як організувати діяльність?
Підприємство має намір надавати послуги з перегону автомобілів. У статті юрист розповість, як організувати таку діяльність з огляду на вимоги цивільного та трудового законодавства. Ситуація. Товариство з обмеженою відповідальністю планує зайнятися новим видом діяльності – наданням послуг з пер...
25.11.2025
Продаж програмного забезпечення: який код має бути у податковій накладній?
З 03.10.2025 умовний код УКТЗЕД 00502 для програмної продукції скасовано, тож бухгалтерам більше не можна його проставляти у податкових накладних. У статті з'ясовуємо, який код тепер слід зазначати в податковій накладній при постачанні програмного забезпечення, щоб не мати претензій від ДПС. Умовний...
Кращі матеріали