Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Договір фінансової оренди

Оренда нерухомості, автомобілів, землі: правові та облікові аспекти

Суб᾿єкти господарювання, які хочуть придбати рухоме або нерухоме майно, але не мають усієї необхідної суми, можуть узяти таке майно у фінансову оренду з подальшим викупом. Про те, як таку операцію оформити документально, розповімо в консультації.

Поняття «фінансова оренда» і «фінансовий лізинг» тотожні, оскільки обидва мають на увазі оренду майна з подальшим його викупом.

На практиці при складанні договору використовують поняття фінлізингу, значення якого розкривається в низці нормативних документів, зокрема Цивільному кодексі (далі - ЦК) (ст. 806–809), Господарському кодексі (ст. 292), Податковому кодексі (далі - ПК) (пп. «б» пп. 14.1.97) і Законі від 16.12.97 р. № 723/97-ВР (далі - Закон № 723). У цій консультації ми також будемо оперувати поняттям фінлізингу в контексті оренди майна з подальшим викупом.

Фінансовий лізинг – це вид цивільно-правових відносин, які виникають із договору, за умовами якого лізингодавець зобов᾿язується придбати у власність річ у продавця відповідно до встановлених лізингоотримувачем вимог і передати цю річ у користування лізингоотримувачу на певний строк (не менше року) за встановлену плату (лізинговий платіж) (ст. 1 Закону № 723).

Для цілей оподаткування використовується поняття фінлізингу, наведене в пп. «б» пп. 14.1.97 ПК. А саме: фінансовий лізинг (оренда) – це господарська операція, що здійснюється фізичною або юридичною особою та передбачає передання орендареві майна, яке згідно з ПК є основним засобом, придбаним або виготовленим орендодавцем, а також усіх ризиків і винагород, пов᾿язаних із правом користування та володіння об᾿єктом лізингу.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
25.03.2025
Оренда комунального майна: нюанси укладення договору
Підприємство планує взяти в оренду приміщення комунальної форми власності. Це досить поширена операція, але передача в оренду державного та комунального майна має свою специфіку та складається з декількох етапів. Про те, на які саме нюанси слід зважити в разі укладення договору оренди такого майна, ...
18.02.2025
Суборенда: хто повинен ремонтувати майно?
Передача майна в суборенду – доволі поширена практика. У такий спосіб суб’єкти господарювання можуть вирішити цілу низку питань: від використання нових можливостей для просунення та розвинення свого бізнесу до покриття фінансових збитків. Наприклад, діяльність, яку суб’єкт господар...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
13.05.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
У статті розповімо, як правильно заповнити заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального. У статті «Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025» ми розглянули загальні правила, яких слід дотримуватися під час оформлення ліцензії на зберігання ...
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
Кращі матеріали