Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Банкрутство підприємства: особливості обліку

13.06.2017

Бухгалтеру ліквідовуваного в процедурі банкрутства підприємства необхідно знати, що ця процедура не звільняє його від ведення бухгалтерського обліку та подання звітності. У консультації розглянемо нюанси бухгалтерського обліку, сплати податків і подання звітності такими підприємствами.

У ході провадження справи про банкрутство при ліквідації підприємства суд призначає ліквідатора із числа арбітражних керуючих. Із дня призначення до ліквідатора переходять права керівника юрособи-банкрута (п. 3 ст. 41 Закону № 2343).

До повноважень ліквідатора, зокрема, відносяться (п. 2 ст. 41 Закону № 2343):

  • прийняття у своє відання майна боржника та забезпечення його схоронності;
  • проведення інвентаризації та оцінка майна боржника;
  • аналіз фінансового стану;
  • формування ліквідаційної маси (тобто всі види майна та майнових прав, що належать банкруту);
  • пред'явлення третім особам вимог про повернення боржнику дебіторської заборгованості;
  • виплата звільненим працівникам боржника вихідної допомоги в першу чергу за рахунок коштів, отриманих від продажу майна боржника, або за рахунок кредиту;
  • передача на зберігання в архів документів банкрута, що підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше 5 років із дати визнання юрособи банкрутом, та ін.

Розглянемо покроково дану процедуру.

Крок 1. Передача документації та печаток. Протягом 15 днів із дати призначення ліквідатора посадові особи підприємства-банкрута передають йому всі бухгалтерські та інші документи, печатки, штампи, матеріальні та інші цінності (п. 6 ст. 42 Закону № 2343). Таку передачу, як правило, оформляють актом приймання-передачі довільної форми. У ньому наводяться назви, кількість і вартість переданого майна. Акт підписується посадовими особами підприємства та ліквідатором.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
01.09.2025
Апгрейд комп'ютерної програми
У статті розглянуто нюанси відображення в бухобліку та оподаткування апгрейду (оновлення) комп’ютерної програми. Будь-який користувач програмного забезпечення регулярно стикається з потребою його оновлення (антивірусні програми, бухгалтерські облікові програми тощо). Адже змінюється законодавс...
25.08.2025
Комп'ютерна програма як нематеріальний актив
У статті розглянуто, за яких умов комп’ютерну програму слід визнати нематеріальним активом та як вести бухгалтерський та податковий облік комп’ютерної програми, яка є нематеріальним активом. Без комп’ютерних програм важко уявити роботу будь-якого підприємства. Антивіруси, бухобліко...
18.08.2025
Що потрібно знати бухгалтерові про комп'ютерну програму
У статті розглянуто, що таке комп’ютерна програма та які можуть бути варіанти відображення комп'ютерних програм у бухобліку в залежності від умов їх придбання. Поговоримо про комп’ютерну програму під бухобліковим кутом зору. З’ясуємо: чим є комп’ютерна програма із погляд...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали