Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Банкрутство підприємства: особливості обліку

13.06.2017

Бухгалтеру ліквідовуваного в процедурі банкрутства підприємства необхідно знати, що ця процедура не звільняє його від ведення бухгалтерського обліку та подання звітності. У консультації розглянемо нюанси бухгалтерського обліку, сплати податків і подання звітності такими підприємствами.

У ході провадження справи про банкрутство при ліквідації підприємства суд призначає ліквідатора із числа арбітражних керуючих. Із дня призначення до ліквідатора переходять права керівника юрособи-банкрута (п. 3 ст. 41 Закону № 2343).

До повноважень ліквідатора, зокрема, відносяться (п. 2 ст. 41 Закону № 2343):

  • прийняття у своє відання майна боржника та забезпечення його схоронності;
  • проведення інвентаризації та оцінка майна боржника;
  • аналіз фінансового стану;
  • формування ліквідаційної маси (тобто всі види майна та майнових прав, що належать банкруту);
  • пред'явлення третім особам вимог про повернення боржнику дебіторської заборгованості;
  • виплата звільненим працівникам боржника вихідної допомоги в першу чергу за рахунок коштів, отриманих від продажу майна боржника, або за рахунок кредиту;
  • передача на зберігання в архів документів банкрута, що підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше 5 років із дати визнання юрособи банкрутом, та ін.

Розглянемо покроково дану процедуру.

Крок 1. Передача документації та печаток. Протягом 15 днів із дати призначення ліквідатора посадові особи підприємства-банкрута передають йому всі бухгалтерські та інші документи, печатки, штампи, матеріальні та інші цінності (п. 6 ст. 42 Закону № 2343). Таку передачу, як правило, оформляють актом приймання-передачі довільної форми. У ньому наводяться назви, кількість і вартість переданого майна. Акт підписується посадовими особами підприємства та ліквідатором.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Рекламні роздачі: оформлення та облік
Рекламні роздачі – ефективний інструмент просування товарів і послуг, але з певними бухгалтерськими нюансами. Ми розкажемо, як правильно оформити та відобразити в обліку такі операції, а також чи потрібно при цьому нараховувати ПДВ. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити ...
25.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків У статті розповімо,...
21.07.2025
Учасник розстається з ТОВ: варіанти обліку
У статті розглянемо порядок відображення в обліку товариства та учасника-юрособи – резидента України вихід із товариства, викуп частки товариством та відступлення частки іншим особам. Про що йдеться? Учасник може добровільно залишити ТОВ тільки двома шляхами, а саме (Закон від 06.02.2018 № 227...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
Нове
15.08.2025
У яких випадках може бути укладено гіг-контракт?
Набули статусу резидента Дія Сіті ? Дізнайтеся, з якими особами можна укладати гіг -контракти та які нюанси при цьому потрібно брати до уваги. Наше підприємство нещодавно стало резидентом Дія Сіті і зараз укладає гіг-контракти із спеціалістами. Виникла низка запитань. Запитання – відповід...
11.08.2025
Імпорт та експорт нематеріальних активів: ПДВ-особливості
Як визначити місце постачання та уникнути помилок із ПДВ у разі імпорту та експорту нематеріальних активів? Які особливості операцій із програмною продукцією та правила оподаткування при роботі з нерезидентами? Про все це читайте в статті. За загальним правилом об’єктом обкладення ПДВ є операц...
04.08.2025
Об’єднання підприємств: процедурні нюанси
Розглянемо з правової точки зору особливості процедури об’єднання різних підприємств шляхом приєднання чи злиття. У господарській практиці для того щоб розширити виробництво, збільшити капітал, поліпшити продуктивність, уникнути збитків, протидіяти конкурентам, компанії нерідко приймають рішен...
Кращі матеріали