Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Банкрутство підприємства: особливості обліку

13.06.2017

Бухгалтеру ліквідовуваного в процедурі банкрутства підприємства необхідно знати, що ця процедура не звільняє його від ведення бухгалтерського обліку та подання звітності. У консультації розглянемо нюанси бухгалтерського обліку, сплати податків і подання звітності такими підприємствами.

У ході провадження справи про банкрутство при ліквідації підприємства суд призначає ліквідатора із числа арбітражних керуючих. Із дня призначення до ліквідатора переходять права керівника юрособи-банкрута (п. 3 ст. 41 Закону № 2343).

До повноважень ліквідатора, зокрема, відносяться (п. 2 ст. 41 Закону № 2343):

  • прийняття у своє відання майна боржника та забезпечення його схоронності;
  • проведення інвентаризації та оцінка майна боржника;
  • аналіз фінансового стану;
  • формування ліквідаційної маси (тобто всі види майна та майнових прав, що належать банкруту);
  • пред'явлення третім особам вимог про повернення боржнику дебіторської заборгованості;
  • виплата звільненим працівникам боржника вихідної допомоги в першу чергу за рахунок коштів, отриманих від продажу майна боржника, або за рахунок кредиту;
  • передача на зберігання в архів документів банкрута, що підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше 5 років із дати визнання юрособи банкрутом, та ін.

Розглянемо покроково дану процедуру.

Крок 1. Передача документації та печаток. Протягом 15 днів із дати призначення ліквідатора посадові особи підприємства-банкрута передають йому всі бухгалтерські та інші документи, печатки, штампи, матеріальні та інші цінності (п. 6 ст. 42 Закону № 2343). Таку передачу, як правило, оформляють актом приймання-передачі довільної форми. У ньому наводяться назви, кількість і вартість переданого майна. Акт підписується посадовими особами підприємства та ліквідатором.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
Майнові вклади до додаткового капіталу: облік у товариства
З 27.08.2025 товариства з обмеженою відповідальністю мають право формувати додатковий капітал, отримуючи грошові та майнові вклади (внески). У статті розглянуто порядок відображення в обліку ТОВ майнових вкладів, наведено зразки первинних документів. 27.08.2025 до Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII &...
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
11.11.2025
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
У статті розповімо, яких законодавчих вимог слід дотримуватися в разі створення ліквідаційної комісії та які відомості потрібно включити до рішення власників підприємства про її створення. Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
Майнові вклади до додаткового капіталу: облік у товариства
З 27.08.2025 товариства з обмеженою відповідальністю мають право формувати додатковий капітал, отримуючи грошові та майнові вклади (внески). У статті розглянуто порядок відображення в обліку ТОВ майнових вкладів, наведено зразки первинних документів. 27.08.2025 до Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII &...
13.11.2025
Фінансовий лізинг: хто, коли та як подає форму № 20-ОПП?
Ви укладаєте договір фінансового лізингу і не знаєте, чи потрібно в такому разі подавати форму № 20-ОПП? На це запитання відповідає юрист. Під час укладання договору фінансового лізингу у суб’єктів господарювання виникають запитання, чи потрібно подавати форму № 20-ОПП, кому саме, а також як з...
13.11.2025
Оренда з викупом та фінлізинг: у чому різниця?
У статті юрист пояснює, у чому полягає принципова різниця між договором оренди з викупом та договором фінансового лізингу. У юридичної особи виникло запитання: чи можливо передати в оренду обладнання з правом викупу без нарахування відсотків, не маючи ліцензії на надання фінансових послуг? Як показ...
Кращі матеріали