Бухгалтеру ліквідовуваного в процедурі банкрутства підприємства необхідно знати, що ця процедура не звільняє його від ведення бухгалтерського обліку та подання звітності. У консультації розглянемо нюанси бухгалтерського обліку, сплати податків і подання звітності такими підприємствами.
У ході провадження справи про банкрутство при ліквідації підприємства суд призначає ліквідатора із числа арбітражних керуючих. Із дня призначення до ліквідатора переходять права керівника юрособи-банкрута (п. 3 ст. 41 Закону № 2343).
До повноважень ліквідатора, зокрема, відносяться (п. 2 ст. 41 Закону № 2343):
Розглянемо покроково дану процедуру.
Крок 1. Передача документації та печаток. Протягом 15 днів із дати призначення ліквідатора посадові особи підприємства-банкрута передають йому всі бухгалтерські та інші документи, печатки, штампи, матеріальні та інші цінності (п. 6 ст. 42 Закону № 2343). Таку передачу, як правило, оформляють актом приймання-передачі довільної форми. У ньому наводяться назви, кількість і вартість переданого майна. Акт підписується посадовими особами підприємства та ліквідатором.