Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Автотюнінг и газове обладнання на авто: як оформити та відобразити в обліку?

10.04.2015

Підприємство вирішило встановити газобалонне обладнання (далі – ГБО) на автомобіль. Хто має право здійснити таку установку? Як це оформити та відобразити в обліку?

Установка ГБО – це переобладнання транспортного засобу (далі – ТЗ) (ст. 32 Закону від 30.06.93 р. № 3353-ХІІ «Про дорожній рух», далі – Закон № 3353). Таким переобладнанням займаються спеціалізовані підприємства (абзац другий п. 3 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.07.10 р. № 607; п. 37 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 07.09.98 р. № 1388, далі – Порядок № 1388).

Переобладнання, яке призвело до зміни облікових даних ТЗ, має бути відображено в його реєстраційних документах (п. 32 Закону № 3353). Тому підприємству необхідно буде звернутися до ДАІ для перереєстрації автомобіля. Для цього слід подати техпаспорт на автомобіль і копії таких документів, як:

  • свідоцтво про реєстрацію підприємства;
  • статут підприємства;
  • наказ керівника про призначення працівника, відповідального за ТЗ;
  • свідоцтво установника ГБО (наприклад, АТП);
  • договір на установку ГБО;
  • акт виконаних робіт.

Власникам переобладнаних ТЗ видають нові свідоцтва про реєстрацію ТЗ із зазначенням особливостей, що виникли в результаті переобладнання (п. 37 Порядку № 1388). Вид палива вказується у свідоцтві про реєстрацію ТЗ (B – бензин, D – дизельне паливо, S – змішане паливо).

Таким чином, у разі установки ГБО автомобіль потрібно перереєструвати в ДАІ. У новому техпаспорті буква «В» зміниться на «S» (крім того, зміниться модель автомобіля – до номера моделі додасться «СПГ» або «ЗНГ» залежно від виду палива).

Отже, ваше підприємство установило ГБО на свій автомобіль і здійснило перереєстрацію авто в органах ДАІ. Тепер розглянемо, як відобразити в бухгалтерському обліку його установку.

Звернемося до п. 14 П(С)БО 7 «Основні засоби», згідно з яким первісна вартість основних засобів збільшується на суму поліпшення (дообладнання, модифікації тощо). Як обіцяють нам спеціалізовані підприємства, після установки ГБО відбудуться поліпшення:

  • значно економитиметься паливо;
  • збільшиться строк служби свічок запалення;
  • рідше знадобиться міняти масло;
  • знизиться рівень шуму роботи двигуна.

Тобто економічні вигоди підприємства від установки ГБО – збільшаться. А отже, така установка призведе до збільшення первісної вартості ТЗ.

Наприклад, підприємство для установки ГБО на автомобіль звернулося на АТП. Вартість обладнання разом із його установкою – 18 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 3 000 грн.). Вартість унесення змін до реєстраційних документів у ДАІ – 1 200 грн.

Відобразимо операцію в бухгалтерському обліку.

(грн.)


з/п

 

Зміст операції

 

Первинні
документи

 

Бухгалтерський облік

 

Дт

 

Кт

 

Сума

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1

 

Перераховано АТП суму передоплати за газобалонне обладнання і його установку

Виписка банку

 

371

 

311

 

18 000

 

2

 

Відображено податковий кредит із ПДВ

Податкова накладна

 

641/НДС

 

644

 

3 000

 

3

 

Установлено газобалонне обладнання

Акт виконаних робіт

 

152

 

685

 

15 000

 

4

 

Закрито розрахунки з ПДВ

Бухгалтерська
довідка

 

644

 

685

 

3 000

 

5

 

Здійснено зарахування заборгованостей

685

 

371

 

18 000

 

6

 

Перераховано ДАІ суму передоплати за внесення змін до реєстраційних документів автомобіля

Виписка банку

 

371

 

311

 

1 200

 

7

 

Унесено зміни до реєстраційних документів авто-
мобіля

Свідоцтво
про держреєстрацію
зі зміненими даними

 

152

 

685

 

1 200

 

8

 

Здійснено зарахування заборгованостей

Бухгалтерська довідка

 

685

 

371

 

1 200

 

9

 

Віднесено на збільшення вартості ТЗ у бухгалтерському і податковому обліку вартість установки ГБО і внесення змін до реєстраційних документів автомобіля*

Акт типової форми
№ ОЗ-2**

 

105

 

152

 

16 200

 

* У податковому обліку збільшення вартості автомобіля відображається згідно з пп. 134.1.1, ст. 138 Податкового ко-
дексу.

** Затверджено наказом Мінстату від 29.12.95 р. № 352.

 

Підприємство вирішило зробити тюнінг автомобіля (установити парктронік)? Як відобразити в обліку витрати на автотюнінг?

Під тюнінгом розуміються роботи, які поліпшують внутрішні або зовнішні показники автомобіля. Наприклад, доопрацювання двигуна, установка полегшеного маховика, установка високотемпературних гальмівних колодок, передніх і задніх супортів з великою кількістю поршнів і дисків більшого діаметру, установка паркувального радара (так званого парктроніка).

Тобто тюнінг – це доопрацювання автомобіля з метою поліпшити його заводські характеристики (збільшити потужність двигуна, підвищити ефективність гальм, поліпшити підвіску). Таке визначення містилося в Законі від 18.03.04 р. № 1624-IV «Про розвиток автомобільної промисловості України», який був чинним до 31.12.08 р.

Якщо змінюється зовнішній вигляд автомобіля чи салону, цей вид тюнінга називають стайлінгом. Це може бути установка інших бамперів або спойлерів, аерографія кузова, перетяжка салону, установка підсвічування тощо.

Витрати на автотюнінг відображатимуться в бухгалтерському і податковому обліку аналогічно до розглянутого вище випадку установки ГБО. Тобто ці витрати збільшуватимуть первісну вартість автомобіля.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали