Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Автотюнінг и газове обладнання на авто: як оформити та відобразити в обліку?

10.04.2015

Підприємство вирішило встановити газобалонне обладнання (далі – ГБО) на автомобіль. Хто має право здійснити таку установку? Як це оформити та відобразити в обліку?

Установка ГБО – це переобладнання транспортного засобу (далі – ТЗ) (ст. 32 Закону від 30.06.93 р. № 3353-ХІІ «Про дорожній рух», далі – Закон № 3353). Таким переобладнанням займаються спеціалізовані підприємства (абзац другий п. 3 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.07.10 р. № 607; п. 37 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 07.09.98 р. № 1388, далі – Порядок № 1388).

Переобладнання, яке призвело до зміни облікових даних ТЗ, має бути відображено в його реєстраційних документах (п. 32 Закону № 3353). Тому підприємству необхідно буде звернутися до ДАІ для перереєстрації автомобіля. Для цього слід подати техпаспорт на автомобіль і копії таких документів, як:

  • свідоцтво про реєстрацію підприємства;
  • статут підприємства;
  • наказ керівника про призначення працівника, відповідального за ТЗ;
  • свідоцтво установника ГБО (наприклад, АТП);
  • договір на установку ГБО;
  • акт виконаних робіт.

Власникам переобладнаних ТЗ видають нові свідоцтва про реєстрацію ТЗ із зазначенням особливостей, що виникли в результаті переобладнання (п. 37 Порядку № 1388). Вид палива вказується у свідоцтві про реєстрацію ТЗ (B – бензин, D – дизельне паливо, S – змішане паливо).

Таким чином, у разі установки ГБО автомобіль потрібно перереєструвати в ДАІ. У новому техпаспорті буква «В» зміниться на «S» (крім того, зміниться модель автомобіля – до номера моделі додасться «СПГ» або «ЗНГ» залежно від виду палива).

Отже, ваше підприємство установило ГБО на свій автомобіль і здійснило перереєстрацію авто в органах ДАІ. Тепер розглянемо, як відобразити в бухгалтерському обліку його установку.

Звернемося до п. 14 П(С)БО 7 «Основні засоби», згідно з яким первісна вартість основних засобів збільшується на суму поліпшення (дообладнання, модифікації тощо). Як обіцяють нам спеціалізовані підприємства, після установки ГБО відбудуться поліпшення:

  • значно економитиметься паливо;
  • збільшиться строк служби свічок запалення;
  • рідше знадобиться міняти масло;
  • знизиться рівень шуму роботи двигуна.

Тобто економічні вигоди підприємства від установки ГБО – збільшаться. А отже, така установка призведе до збільшення первісної вартості ТЗ.

Наприклад, підприємство для установки ГБО на автомобіль звернулося на АТП. Вартість обладнання разом із його установкою – 18 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 3 000 грн.). Вартість унесення змін до реєстраційних документів у ДАІ – 1 200 грн.

Відобразимо операцію в бухгалтерському обліку.

(грн.)


з/п

 

Зміст операції

 

Первинні
документи

 

Бухгалтерський облік

 

Дт

 

Кт

 

Сума

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1

 

Перераховано АТП суму передоплати за газобалонне обладнання і його установку

Виписка банку

 

371

 

311

 

18 000

 

2

 

Відображено податковий кредит із ПДВ

Податкова накладна

 

641/НДС

 

644

 

3 000

 

3

 

Установлено газобалонне обладнання

Акт виконаних робіт

 

152

 

685

 

15 000

 

4

 

Закрито розрахунки з ПДВ

Бухгалтерська
довідка

 

644

 

685

 

3 000

 

5

 

Здійснено зарахування заборгованостей

685

 

371

 

18 000

 

6

 

Перераховано ДАІ суму передоплати за внесення змін до реєстраційних документів автомобіля

Виписка банку

 

371

 

311

 

1 200

 

7

 

Унесено зміни до реєстраційних документів авто-
мобіля

Свідоцтво
про держреєстрацію
зі зміненими даними

 

152

 

685

 

1 200

 

8

 

Здійснено зарахування заборгованостей

Бухгалтерська довідка

 

685

 

371

 

1 200

 

9

 

Віднесено на збільшення вартості ТЗ у бухгалтерському і податковому обліку вартість установки ГБО і внесення змін до реєстраційних документів автомобіля*

Акт типової форми
№ ОЗ-2**

 

105

 

152

 

16 200

 

* У податковому обліку збільшення вартості автомобіля відображається згідно з пп. 134.1.1, ст. 138 Податкового ко-
дексу.

** Затверджено наказом Мінстату від 29.12.95 р. № 352.

 

Підприємство вирішило зробити тюнінг автомобіля (установити парктронік)? Як відобразити в обліку витрати на автотюнінг?

Під тюнінгом розуміються роботи, які поліпшують внутрішні або зовнішні показники автомобіля. Наприклад, доопрацювання двигуна, установка полегшеного маховика, установка високотемпературних гальмівних колодок, передніх і задніх супортів з великою кількістю поршнів і дисків більшого діаметру, установка паркувального радара (так званого парктроніка).

Тобто тюнінг – це доопрацювання автомобіля з метою поліпшити його заводські характеристики (збільшити потужність двигуна, підвищити ефективність гальм, поліпшити підвіску). Таке визначення містилося в Законі від 18.03.04 р. № 1624-IV «Про розвиток автомобільної промисловості України», який був чинним до 31.12.08 р.

Якщо змінюється зовнішній вигляд автомобіля чи салону, цей вид тюнінга називають стайлінгом. Це може бути установка інших бамперів або спойлерів, аерографія кузова, перетяжка салону, установка підсвічування тощо.

Витрати на автотюнінг відображатимуться в бухгалтерському і податковому обліку аналогічно до розглянутого вище випадку установки ГБО. Тобто ці витрати збільшуватимуть первісну вартість автомобіля.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
15.12.2025
Корпоративне свято: облік та оподаткування
Корпоративне свято – це не тільки розвага, а й інструмент для мотивації працівників та зміцнення корпоративних зв’язків. Однак для бухгалтера це ще й джерело потенційних податкових ризиків. Тому слід зважити можливі варіанти його проведення та правильно оформити й відобразити витрати в о...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та неприд...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
16.12.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за жовтень 2025 року
Про те, як можна заощадити на оподаткуванні комплексу нежитлових будівель, про критерії визначення бенефіціарності власника доходу під час нарахування податку на репатріацію, про зменшення строку звернення до суду з вимогами про відшкодування ПДВ та інші цікаві моменти – читайте в іноді неспод...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
Кращі матеріали