Автомобіль на підприємстві: придбання, оформлення, облік, страхування, списання
Найголовніше в цій статті:
- надано посилання на норми законодавчих актів, що регулюють облік та оподаткування операцій із вибуття автомобіля;
- на прикладах показано, які бухгалтерські проведення слід зробити в разі продажу або ліквідації автомобіля підприємства.
Об’єкти основних засобів (далі – ОЗ), які планується продати, при виконанні умов, визначених п. 1 розд. II П(С)БО 27 (п. 3 П(С)БО 28), у бухобліку потрібно перевести до складу необоротних активів, що утримуються для продажу (далі – НАУП). Перерахуємо ці умови:
- отримання економічних вигід очікується від продажу, а не від використання об’єкта за його призначенням;
- об’єкт для продажу готовий і не потребує будь-якого допрацювання;
- об’єкт буде переданий покупцеві протягом року з моменту переведення до складу запасів. Строк може бути й більше року, якщо це передбачено планом реалізації і ситуація знаходиться під контролем підприємства;
- умови продажу відповідають звичайним умовам продажу для подібних активів;
- у підприємства є план реалізації або укладено договір із покупцем (існує висока ймовірність продажу об’єкта).
Увага! Якщо хоча б одна із цих умов не виконується, то переведення до складу НАУП не здійснюється.