Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заповнюємо касові ордери: керівництво до дії

Акценти цієї статті:

  • касовий ордер (прибутковий або видатковий) – це первинний документ, яким оформляється надходження (видача) готівки з каси. Типові форми касових ордерів затверджено НБУ;
  • відсутність прибуткового касового ордера загрожує штрафом за неоприбуткування готівки, а видаткового – за надліміт готівки в касі;
  • виправляти помилки в касових ордерах заборонено.

Мета складання касових ордерів

Прибутковий і видатковий касові ордери (далі – ПКО та ВКО відповідно) – це первинні документи, які водночас є касовими документами (п. 1.2, 3.1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637, далі – Положення № 637). Типову форму № КО-1 для ПКО наведено в додатку 2, а типову форму № КО-2 для ВКО – у додатку 3 до Положення № 637.

Касові ордери складають для оформлення надходження і видачі готівки з каси (п. 1.2 Положення № 637).

Додаткові вимоги до порядку складання касових ордерів установлюються Нацбанком (п. 2.8 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
10.11.2025
Уніфікована система QR-кодів від НБУ з 01.11.2025
З 1 листопада 2025 року набрали чинності нові правила формування та передачі QR-кодів для кредитових і миттєвих переказів, затверджені НБУ. У статті йдеться про те, як ці правила вплинуть на необхідність використання РРО/ПРРО та що потрібно знати суб’єктам господарювання. Із 1 листопада 2025 р...
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
Кращі матеріали