Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Розрахунок ліміту каси: чи враховувати орендну плату?

Підприємство розраховує ліміт каси за фактичною видачею готівки. Чи потрібно до такого  розрахунку включати орендну плату за договором оренди офісної будівлі, виплачену з каси?

Згідно з п. 5.4 Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637 (далі – Положення № 637), підприємства можуть установлювати ліміт каси виходячи з фактичної видачі готівки з каси. Для цього необхідно визначити суму середньоденної видачі готівки за три будь-яких місяця поспіль з останніх дванадцяти.

Разом з тим конкретний перелік виплат, які можна включити до розрахунку ліміту, Положенням № 637 не встановлений. Існує тільки одне обмеження – у такому розрахунку не беруть участь виплати, пов'язані з оплатою праці, стипендії, пенсії, дивіденди (п. 5.4 Положення № 637).

Орендна плата – це платіж за користування майном орендодавця (ст. 762 Цивільного кодексу). Зрозуміло, що орендна плата не належить ні до стипендій, ні до дивідендів, ні до пенсій. Залишається визначити, чи є орендна плата виплатою, пов'язаною з оплатою праці. Такими згідно з п. 1.2 Положення № 637 уважаються виплати, які входять до фонду оплати праці (далі – ФОП), та інші виплати, які не включаються до ФОП відповідно до Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату від 13.01.04 р. № 5. До жодної із зазначених категорій виплат орендна плата за договором оренди офісної будівлі не належить.

Отже, до розрахунку ліміту каси на підставі фактичної видачі готівки включаються орендні платежі за договорами оренди будівлі під офіс.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
10.11.2025
Уніфікована система QR-кодів від НБУ з 01.11.2025
З 1 листопада 2025 року набрали чинності нові правила формування та передачі QR-кодів для кредитових і миттєвих переказів, затверджені НБУ. У статті йдеться про те, як ці правила вплинуть на необхідність використання РРО/ПРРО та що потрібно знати суб’єктам господарювання. Із 1 листопада 2025 р...
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
Кращі матеріали