Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як діяти в разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії

РРО: нові правила застосування

Що робити касирові, якщо в місці застосування РРО вимкнуть електроенергію, виникнуть проблеми з Інтернетом або вийде з ладу РРО? У консультації ми відповімо на це запитання та надамо чіткий план дій касира.

Згідно зі ст. 5  Закону від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (далі - Закон № 265), якщо РРО вийшов із ладу або тимчасово вимкнена електроенергія, здійснювати розрахункові операції можна без застосування РРО, але з використанням:

  • резервного РРО за умови, що він був належним чином зареєстрований у податковій. Але це можливо, тільки якщо вийшов із ладу основний РРО та при цьому є електроенергія й доступ до Інтернету;
  • розрахункової книжки (далі – РК) і КОРО, зареєстрованих в органі ДПС (якщо електроенергії немає або відсутній резервний РРО).

Майте на увазі! Час роботи без основного РРО обмежений: не більше 7 робочих днів (далі – р. д.) у випадку вимкнення електроенергії або на період ремонту, якщо РРО вийшов із ладу.

Варто зазначити, що у випадку поломки РРО центри сервісного обслуговування (далі – ЦСО) зобов’язані забезпечувати поновлення його роботи протягом 7 р. д. (п. 2 ст. 14 Закону № 265). У випадку незабезпечення ЦСО гарантійного ремонту РРО не пізніше 7-го р. д. із дня передання в ремонт РРО ЦСО повинен увести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання (далі – СГ) резервний РРО (п. 9 розд. ІІІ Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.16 р. № 547, далі - Порядок № 547/1, № 547/2).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.09.2025
Розрахунки за місцем реєстрації постачальника та вдома в замовника: як зареєструвати РРО/ПРРО
Чи потрібно реєструвати РРО/ПРРО, якщо розрахунки проводяться не лише за місцем реєстрації постачальника, а й удома в замовника? У статті розглянемо порядок реєстрації та нюанси використання РРО/ПРРО в обох випадках. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо суб’єкт господарювання (дал...
05.09.2025
Помилки у фіскальних чеках: наслідки (не)визнання
Розглянуто, яка відповідальність загрожує суб’єктам господарювання не лише за непроведення через РРО/ПРРО розрахункової операції або невидачу покупцям відповідних розрахункових документів (у паперовій або електронній формі), а й за помилки у фіскальних чеках. 01.08.2025 завершився перехідний п...
08.08.2025
Інтернет-еквайринг: дата оформлення фіскального чека та податкової накладної
Продаєте товари онлайн та приймаєте оплату через платіжні сервіси? У статті ми з’ясуємо, коли треба оформлювати фіскальний чек, податкову накладну та визначати дохід платникам єдиного податку. Суб’єкти господарювання, які продають товари в Інтернеті, часто використовують різні платіжні с...
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Нове
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
08.10.2025
В якому періоді ПДВ із розблокованої податкової накладної можна включити до податкового кредиту?
У цій статті розповімо, в якому періоді після розблокування податкової накладної суму ПДВ можна включити до податкового кредиту. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, відповідальність Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, в...
Кращі матеріали