Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що робити підприємцеві у разі зміни прізвища?

Довідник підприємця: приклади, схеми, зразки

Підприємець вийшла заміж і змінила прізвище – цілком рядова ситуація. Утім, змінити прізвище можна й з інших причин, наприклад у зв’язку з розлученням. Однак з якими б подіями це не було пов’язане, підприємцеві необхідно приготуватися до паперової тяганини. Адже після зміни прізвища доведеться не тільки змінити паспорт та ІПН, але й повідомити про це до державних органів. Куди та з якими документами слід звертатися підприємцеві в такому випадку, розповімо в цій консультації.

Щоб унести такі зміни, підприємець повинен подати держреєстратору (ч. 3 ст. 18 Закону від 15.05.03 р. № 755-IV, далі - Закон № 755):

  • заяву про державну реєстрацію змін у відомості про фізичну особу – підприємця, які містяться в ЄДР (форма 11, затверджена наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5);
  • документ про сплату адміністративного збору в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (далі – ПМ), установленого на 1 січня, округленого до найближчих 10 грн. На 01.01.19 р. ПМ становить 1 921 грн, тобто 0,1 ПМ – 190 грн (ч. 1, 5 ст. 36 Закону № 755).

Подати вищевказані документи можна такими способами:

  • особисто або через свого представника (представник пред’являє свій паспорт та оригінал або нотаріально засвідчену копію довіреності, що підтверджує його повноваження) (ст. 14 Закону № 755);
  • цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення;
  • в електронному вигляді через портал елект­ронних сервісів згідно з Порядками, затвердженими наказом Мін’юсту від 09.02.16 р. № 359/5 та від 23.03.16 р. № 784/5.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали