Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Адміністративне оскарження податкових повідомлень-рішень

Стаття-підказка:

  • як скористатися процедурою адміністративного оскарження;
  • яких результатів чекати від процедури адміністративного оскарження.

Припустимо, податковий орган перевірив підприємця, за результатами перевірки склав акт про те, що виявлено порушення, і на підставі акта прийняв податкове повідомлення-рішення про донарахування податків і штрафів. Підприємець не погодився з висновками перевірки і захотів оскаржити отримане повідомлення-рішення в адміністративному порядку. Нижче розповімо про те, як треба діяти у цьому випадку.

Що треба знати про адміністративне оскарження

Процедура адміністративного оскарження є досудовим порядком вирішення спору.

Грошове зобов'язання, зазначене в податковому повідомленні-рішенні, уважається неузгодженим до закінчення процедури адміністративного оскарження. Тобто у підприємця немає обов'язку його сплачувати, поки триває оскарження (п. 56.15, 57.3 Податкового кодексу, далі – ПК).

Якщо у скарзі підприємець просить переглянути результати перевірки і скасувати податкове повідомлення-рішення у зв'язку з наявністю не вивчених у ході перевірки обставин, це може стати підставою для призначення виїзної або невиїзної позапланової документальної перевірки СГ (пп. 78.1.5, п. 79.1 ПК).

Проте не варто відразу готуватися до позапланової перевірки. Перевірка призначається не за кожною скаргою, а тільки тоді, коли це необхідно для повноцінного розгляду скарги, і причому тільки з питань, які підприємець оспорює.

Але треба сказати, що проведення перевірки може принести підприємцю користь. Наприклад, підприємець може подати ДПІ документи, через відсутність яких раніше було зроблено висновок про порушення ним податкового або іншого законодавства. При позаплановій перевірці в рамках процедури адміністративного оскарження підприємець матиме можливість подати ці документи і довести, що порушень не було.

Порядок подання скарги

Скарга подається (п. 56.3 ПК, постанова КМУ від 20.03.13 р. № 229, Постанова КМУ від 21.05.14 р. № 160):

  • до головного управління Міндоходів в області або м. Києві – на податкове повідомлення-рішення ДПІ;
  • до Державної фіскальної служби (далі – ДФС) – на рішення, прийняте головним управлінням Міндоходів в області або м. Києві за результатами розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення ДПІ.

Зверніть увагу! Постановою Верховної Ради від 28.02.14 р. № 838-VII рекомендовано Кабміну вжити комплекс заходів, спрямованих на ліквідацію Міндоходів і створення відповідних центральних органів виконавчої влади у сфері податкової політики. У консультації ми називаємо органи ДФС та територіальні органи Міндоходів, що існують на сьогодні, які уповноважені розглядати скарги СГ.

Про подання скарги підприємець зобов'язаний повідомити ДПІ, яка прийняла оскаржуване податкове повідомлення-рішення (п. 56.5 ПК).

Строк подання скарги становить 10 календарних днів, відлічуючи з дня, що настає за днем отримання підприємцем податкового повідомлення-рішення або рішення про результати розгляду скарги.

Скаргу може бути подано безпосередньо головному управлінню Міндоходів в області (м. Києві) чи Міндоходів або направлено на їх адресу цінним листом з описом вкладення і повідомленням про вручення (п. 5.1 Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міндоходів від 25.12.13 р. № 848, далі – Порядок № 848).

На свій розсуд підприємець вирішує, скористатися процедурою адміністративного оскарження повністю чи ні. Наприклад, Головним управлінням Міндоходів в області прийнято рішення відмовити в задоволенні скарги підприємця на податкове повідомлення-рішення ДПІ. Підприємець не став продовжувати процедуру адміністративного оскарження, тобто не подав до Міндоходів скаргу на зазначене рішення головного управління Міндоходів в області. Підприємець визнав за доцільне звернутися з позовом до адміністративного суду про скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ.

Оформлення скарги

Скарга подається у письмовій формі. У скарзі слід зазначити (п. 4.1 Порядку № 848):

  • найменування СГ і його місцезнаходження (податкова адреса) – для юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання – для підприємця;
  • найменування ДПІ, що прийняла оскаржуване податкове повідомлення-рішення;
  • номер і дату податкового повідомлення-рішення, назву і зазначену у ньому суму податку, збору, штрафної санкції;
  • відомості з податкового повідомлення-рішення, з якими СГ не згоден;
  • обставини справи, які, на думку СГ, при перевірці встановлені неправильно або взагалі не встановлені;
  • аргументи, чому СГ не згоден із податковим повідомленням-рішенням або рішенням про результати розгляду скарги – з посиланнями на норми законодавства;
  • суть вимог СГ;
  • відомості про повідомлення ДПІ, яка прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення, про подання скарги до головного управління Міндоходів в області або м. Києві чи Міндоходів;
  • відомості про подання або неподання позовної заяви до суду про скасування повідомлення-рішення;
  • адреса, на яку треба направити рішення про результати розгляду скарги;
  • перелік документів, які додаються до скарги.

Які документи додати до скарги, вибирає сам СГ. Це можуть бути розрахунки, документи, які підтверджують доводи СГ, викладені в скарзі. Копії документів, що додаються до скарги, повинні бути засвідчені СГ (підписом посадової особи і печаткою, якщо скаргу подає підприємство, підписом і печаткою за її наявності, якщо скаргу подає підприємець (п. 4.2 Порядку № 848).

Скарга повинна бути підписана посадовими особами підприємства або підприємцем. Підписати скаргу може і представник від імені СГ, але у такому разі до скарги необхідно додати довіреність (оригінал або копію), що підтверджує повноваження представника (п. 4.3 Порядку № 848).

СГ має право брати участь у розгляді скарги, але про своє бажання бути присутнім при розгляді необхідно зазначити в самій скарзі (п. 6.1 Порядку № 848).

Для наочності наведемо зразок скарги.

ЗРАЗОК

Головне управління Міндоходів
№ 15 від 10.04.14 р. у Дніпропетровській області
49600, Дніпропетровська обл.,
м. Дніпропетровськ, вул. Сімферопольська, буд. 17а

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вереск»
м. Дніпропетровськ, вул. Артема, буд. 2

Скарга

Державною податковою інспекцією в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі – ДПІ) видане податкове повідомлення-рішення від 20.03.14 р. № 0000765487, яким товариству з обмеженою відповідальністю «Вереск», код ЄДРПОУ 11111111 (далі – ТОВ «Вереск») визначене грошове зобов’язання з податку на додану вартість в сумі 2 849 206,25 грн. (2 279 365 грн. за основним платежем та 569 841,25 грн. штрафної санкції).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлене рекомендованим листом 49 000 23475240 та отримане ТОВ «Вереск» 04.04.14 р.

ТОВ «Вереск» не згодне із сумою грошових зобов’язань, визначених податковим повідомленням-рішенням від 20.03.14 р. № 0000765487, та вважає, що ДПІ неправильно встановлені обставини здійснення ТОВ «Вереск» господарських операцій та безпідставно зроблено висновок про відсутність реальних господарських операцій з контрагентом-постачальником ТОВ «Континент» (код ЄДРПОУ 22222222) за період жовтень 2012 року – березень 2013 року.

В акті перевірки від 10.03.14 р. № 307/223/77777777 ДПІ вказує на порушення ТОВ «Вереск» норм п. 185.1, 187.1, 188.1, 198.2, 198.3, 198.6, 201.1 Податкового кодексу (далі – ПК) та як наслідок – на заниження податку на додану вартість на суму 2 279 365 грн. за період із жовтня 2012 року по березень 2013 року.

ТОВ «Вереск» наполягає на тому, що:

  • господарські операції, здійснені з ТОВ «Континент» протягом жовтня 2012 року – березня 2013 року, є цілком реальними. Зокрема, ТОВ «Вереск» протягом вказаного періоду отримувало від ТОВ «Континент» товари (фарби для волосся, креми, дезодоранти, лаки для нігтів, помади тощо), що підтверджується договорами поставки, податковими та видатковими накладними, платіжними дорученнями на сплату отриманого товару;

  • висновки ДПІ про порушення ТОВ «Вереск» п. 185.1, 187.1, 188.1, 198.2, 198.3, 198.6, 201.1 ПК є помилковими;

  • податкове повідомлення-рішення від 20.03.14 р. № 0000765487, яким ТОВ «Вереск» визначено грошове зобов’язання з податку на додану вартість та штрафні санкції, є необґрунтованим.

Про факт подання до Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області скарги на податкове повідомлення-рішення від 20.03.14 р. № 0000765487 ТОВ «Вереск» згідно з п. 56.5 ПК повідомило ДПІ 10.04.13 р. цінним листом з повідомленням про вручення.

На час звернення зі скаргою податкове повідомлення-рішення від 20.03.14 р. № 0000765487 не оскаржується ТОВ «Вереск» у судовому порядку.

Рішення за скаргою необхідно надіслати за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Артема, буд. 2.

Зважаючи на вищенаведене та керуючись пп. 17.1.7, ст. 55 та 56 ПК, п. 2.1*, 3.1 та 9.2 Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.13 р. № 848, ПРОШУ:

Скасувати прийняте Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення від 20.03.14 р. № 0000765487.

Додаток: копії зазначених в тексті документів на ____ арк.**

Директор ТОВ «Вереск» (підпис) С. М. Бурденко

* Якщо скарга подається до Міндоходів, то необхідно робити посилання на п. 2.2 Порядку № 848.

** Не публікується.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
03.04.2025
Чи можна укладати договір із підприємцем, який не має індивідуального податкового номера?
Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприємцем. Але ми довідалися, що підприємець не має реєстраційного номера облікової картки платника податків. У зв’язку із цим виникли запитання. Наше підприємство збирається укласти договір постачання із фізособою-підприєм...
21.03.2025
Укладаємо договір із підприємцем: які документи запросити?
Підприємство планує укласти договір про надання послуг, за яким виплачуватиме дохід фізособі, що є підприємцем. Якими документами контрагент має підтвердити наявність такого статусу? Чи буде достатньо інформації, яку можна отримати на порталі електронних сервісів на сайті Мін’юсту через розділ...
Кращі матеріали