Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Отримання повідомлення Держпраці про дату розгляду справи про накладення штрафу

Сторони спору

Позивач – підприємство; відповідач – Держпраці.

Обставини справи

За результатами інспекційних відвідувань підприємства інспектором Держпраці був складений акт, у якому зафіксовано ряд порушень з боку підприємства, а саме порушення вимог ч. 6 ст. 95 КЗпП і ст. 33 Закону від 24.03.95 р. № 108/95-ВР (індексація зарплати не нараховувалася і не виплачувалася).

Рішенням Головного управління (далі – ГУ) Держпраці було призначено до розгляду на 20 червня 2018 року справу про накладення штрафу на підприємство. Виклик на розгляд справи, датований 11 червня, був відправлений на адресу підприємства 13 червня. А отримало підприємство цей виклик у день розгляду справи – 20 червня. Тому підприємство не змогло бути присутнім при розгляді справи.

За результатами розгляду справи без участі підприємства 20.06.18 р. була прийнята постанова про накладення штрафу. Підприємство звернулося до суду з позовом, у якому просило визнати протиправною і скасувати цю постанову.

Окружний і апеляційний суди підтримали підприємство – позовні вимоги були задоволені. Тоді Держпраці звернулася до суду з касаційною скаргою.

Позиції сторін

Відповідач (Держпраці). Згідно з п. 7 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 17.07.13 р. № 509 (далі – Порядок № 509; тут і нижче посилання даються на редакцію, яка діяла в момент виникнення цього спору. – Авт.), обов’язковою умовою для розгляду справи за відсутності суб’єкта господарювання (далі – СГ) є обізнаність останнього про такий розгляд. Держпраці мала проінформувати підприємство про розгляд справи не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду справи, що й було зроблено посадовими особами Держпраці: рекомендований лист був відправлений позивачеві 13.06.18 р.

На чиєму боці суд

Касаційну скаргу Держпраці суд не задовольнив.

Рішення судів попередніх інстанцій залишені в силі (постанова Верховного Суду від 15.01.21 р., ЄДРСР, реєстр. № 94171735).

Аргументи суду

  1. Згідно з п. 6 Порядку № 509 про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють СГ не пізніше ніж за 5 днів до дати розгляду – рекомендованим листом або телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам. При цьому на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, робиться відповідна позначка, завірена підписом представника СГ.
  2. Відповідно до п. 7 Порядку № 509 справа може бути розглянута без участі представника СГ у разі, коли його проінформували відповідно до п. 6 цього Порядку і від нього не надходило обґрунтованого клопотання про відкладення розгляду справи.
  3. На посадову особу Держпраці покладається обов’язок проінформувати підприємство про місце і час розгляду справи. Цей обов’язок не вичерпується лише відправленням повідомлення, оскільки саме по собі відправлення повідомлення – без підтвердження його отримання – не говорить про обізнаність підприємства щодо часу і місця розгляду справи. У разі неналежного інформування СГ, що притягується до відповідальності, уповноважена особа Держпраці не може починати розгляд справи.
  4. Таким чином, вищезгаданий обов’язок посадової особи Держпраці вважається виконаним, якщо СГ, що притягується до відповідальності, знає (обізнаний) про час і місце розгляду справи за 5 днів до дати розгляду справи. Довести суду цей факт зобов’язана уповноважена посадова особа держоргану.

Висновок

Посадові особи Держпраці не виконали належним чином покладений на них обов’язок інформувати СГ про дату розгляду справи про накладення штрафу, оскільки не отримали підтвердження, що СГ був повідомлений про це в установлений строк (не пізніше ніж за 5 днів)

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
29.05.2025
Агентські договори: що буде після скасування Господарського кодексу?
У статті розглянуто, чи можна буде після 28.08.2025 (дати втрати чинності Господарським кодексом) укладати агентські договори, які наразі регламентуються нормами цього кодексу. З 28.08.2025 втратить чинність Господарський кодекс (далі – ГК), яким регулюються відносини в рамках агентських догов...
26.05.2025
Договір зберігання: ситуації із практики
У статті юриста розглянуто декілька складних практичних ситуацій, які стосуються умов договору зберігання, а також надано поради щодо виходу з таких ситуацій. У консультації розглянемо різні ситуації, пов’язані із застосуванням договорів зберігання у господарській практиці. Відповімо на запита...
19.05.2025
Банківська таємниця: чи мають доступ податківці?
У статті розглянуто сутність банківської таємниці, проаналізовано тенденції та законодавчі ініціативи щодо розширення доступу до неї та спростовано деякі міфи щодо її розкриття на запит ДПС. Уже не секрет, що ДПС на постійній основі ідентифікує громадян та платників податків, які здійснюють продаж т...
Кращі матеріали