Позивач – підприємець, відповідач – орган Держпраці.
В акті інспекційних відвідувань від 05.12.18 р. було зафіксоване порушення підприємцем трудового законодавства, а саме вимог ст. 24 КЗпП та постанови КМУ від 17.06.15 р. № 413 (далі – Постанова № 413) [з 14.05.19 р. інспекційні перевірки скасовано постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.05.19 р., ЄДРСР, реєстр. № 81727463. – Авт.].
На підставі акта органом Держпраці винесено припис від 11.12.18 р. з вимогою усунути зазначені порушення. 27.12.18 р. за результатами розгляду справи про накладення штрафу за порушення, відповідальність за які передбачена абзацом другим ч. 2 ст. 265 КЗпП, на підприємця накладено штраф у розмірі 223 380 грн.
Підприємець звернувся до суду з позовом про визнання незаконною і скасування постанови від 27.12.18 р. Суд першої інстанції задовольнив вимоги підприємця. Тоді орган ДФС подав апеляцію.
Відповідач. Під час інспекційних відвідувань у двох осіб, які знаходилися в магазині підприємця, були взяті письмові пояснення. У поясненнях особи зазначили, що проходили стажування у позивача без укладення з ними трудового договору. Тобто підприємець допустив до роботи двох осіб без оформлення трудового договору, порушивши вимоги трудового законодавства.
Суд не задовольнив апеляційну скаргу органу Держпраці, залишивши чинним рішення суду першої інстанції. (Постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду України від 25.06.19 р., ЄДРСР, рєєстр. № 82653817).
Органи Держпраці не можуть накласти штраф на суб’єкта господарювання за допуск фізосіб до роботи без укладення з ними трудового договору, якщо ці фізособи перебували у роботодавця виключно з метою ознайомлення з умовами праці і не виконували ніяких трудових функцій.