Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна повторно оскаржити податкове повідомлення-рішення?

12.12.2018

Платник податків отримав від ДПІ податкове повідомлення-рішення (далі – ППР) і вирішив скористатися адміністративною процедурою оскарження. За результатами розгляду скарги обласним управлінням ДФС було прийнято рішення відмовити у задоволенні скарги та залишити у силі ППР. Платник уважав, що податківці не повністю зрозуміли його думку, тому повторно подав до облуправління ДФС скаргу та докази щодо винесеного ППР. Чи правильно зробив платник, вдруге оскарживши ППР до того ж органу?


Гадаємо, не зовсім правильно, пояснимо, чому саме.

Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим способом вирішення спору. Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами затверджено наказом Мінфіну від 21.10.15 р. № 916 (далі – Порядок № 916).

Згідно з Порядком № 916 скарга на рішення подається до органу, вищого за ступенем, ніж той, який виніс ППР. Тобто платник може подати скаргу протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) після отримання ППР (п. 1 розд. ІІІ Порядку № 916):

  • до органу ДФС у м. Києві та областях – на рішення ДПІ (п. 1 розд. ІІ);
  • центрального органу ДФС – на рішення органу ДФС у м. Києві та областях (п. 2 розд. ІІ).

Після реєстрації скарги орган ДФС має протягом 20 к. д. прийняти вмотивоване рішення та надіслати його на адресу платника податків, що вказана у скарзі (або на його податкову адресу), поштою із повідомленням про вручення або видати платнику під підпис (п. 1, 2 розд. VII Порядку № 916). Детальніше про адміноскарження – у «Податкове повідомлення-рішення: адміністративне оскарження».

Вмотивоване рішення має відповідати таким ознакам:

  • у ньому наводяться конкретні посилання на норми Податкового кодексу (далі – ПК) та інші нормативно-правові акти, на яких воно ґрунтується, з урахуванням матеріалів скарги;
  • по суті вимог чи заперечень платника орган ДФС висловив свою позицію.

Як випливає із запитання, платник скористався адміністративною процедурою оскарження ППР та отримав рішення за своєю скаргою. Проте воно не задовольнило його, і він ще раз подав скаргу і докази на користь своєї позиції до того ж органу (тобто органу ДФС в області). Утім ні ПК, ні Порядок № 916 не передбачають повторного оскарження до того самого органу.

Тож платник хибно вважає, що повторне оскарження змінить думку фіскалів за винесеним ППР. Але це звернення навіть не розглядатиметься як адміноскарження (адже він уже скористався таким правом за даним ППР), скоріш за все, його розглянуть на підставі Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян».

Таким чином, у цій ситуації платник податків мав:

  • або продовжити адміністративне оскарження, але до вищого органу – центрального органу ДФС;
  • або скористатися судовим порядком оскарження.

Якщо до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник має право оскаржити до суду ППР або інше рішення органу ДФС про нарахування грошового зобов’язання протягом місяця від дня закінчення такої процедури. У разі звернення до суду грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (п. 56.18, 56.19 ПК).

Підіб’ємо підсумки: законодавством не передбачено повторне оскарження ППР до того ж органу. Отримавши результати розгляду своєї скарги, платник має право продовжити адміноскарження до вищого органу або звернутися до суду.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
16.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
05.09.2025
Додатковий капітал для товариств з обмеженою відповідальністю
Товариства з обмеженою відповідальністю отримали можливість створювати додатковий капітал, не змінюючи при цьому розмір статутного капіталу. У статті розглянуто, з якого моменту діють нові правила та як їх застосувати на практиці. 27.08.2025 набув чинності Закон від 31.07.2025 № 4564-IX «Про в...
03.09.2025
Штатний розпис і скасування Господарського кодексу
З 28.08.2025 перестає діяти Господарський кодекс, яким передбачений обов'язок підприємств мати штатний розпис. Чи потрібно після цієї дати затверджувати штатний розпис? Дізнайтеся з нашої статті. З 28.08.2025 втрачає чинність Господарський кодекс, яким передбачена обов'язкова наявність у юросіб тако...
01.09.2025
Претензійний порядок врегулювання спорів після скасування Господарського кодексу
Претензійний порядок врегулювання спорів було закріплено у Господарському кодексі. Чи буде застосовуватися цей порядок на практиці після скасування цього кодексу? Відповідає юрист. 28 серпня 2025 року втратив чинність Господарський кодекс (далі – ГК), яким було регламентовано не тільки порядок...
Кращі матеріали