Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна повторно оскаржити податкове повідомлення-рішення?

12.12.2018

Платник податків отримав від ДПІ податкове повідомлення-рішення (далі – ППР) і вирішив скористатися адміністративною процедурою оскарження. За результатами розгляду скарги обласним управлінням ДФС було прийнято рішення відмовити у задоволенні скарги та залишити у силі ППР. Платник уважав, що податківці не повністю зрозуміли його думку, тому повторно подав до облуправління ДФС скаргу та докази щодо винесеного ППР. Чи правильно зробив платник, вдруге оскарживши ППР до того ж органу?


Гадаємо, не зовсім правильно, пояснимо, чому саме.

Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим способом вирішення спору. Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами затверджено наказом Мінфіну від 21.10.15 р. № 916 (далі – Порядок № 916).

Згідно з Порядком № 916 скарга на рішення подається до органу, вищого за ступенем, ніж той, який виніс ППР. Тобто платник може подати скаргу протягом 10 календарних днів (далі – к. д.) після отримання ППР (п. 1 розд. ІІІ Порядку № 916):

  • до органу ДФС у м. Києві та областях – на рішення ДПІ (п. 1 розд. ІІ);
  • центрального органу ДФС – на рішення органу ДФС у м. Києві та областях (п. 2 розд. ІІ).

Після реєстрації скарги орган ДФС має протягом 20 к. д. прийняти вмотивоване рішення та надіслати його на адресу платника податків, що вказана у скарзі (або на його податкову адресу), поштою із повідомленням про вручення або видати платнику під підпис (п. 1, 2 розд. VII Порядку № 916). Детальніше про адміноскарження – у «Податкове повідомлення-рішення: адміністративне оскарження».

Вмотивоване рішення має відповідати таким ознакам:

  • у ньому наводяться конкретні посилання на норми Податкового кодексу (далі – ПК) та інші нормативно-правові акти, на яких воно ґрунтується, з урахуванням матеріалів скарги;
  • по суті вимог чи заперечень платника орган ДФС висловив свою позицію.

Як випливає із запитання, платник скористався адміністративною процедурою оскарження ППР та отримав рішення за своєю скаргою. Проте воно не задовольнило його, і він ще раз подав скаргу і докази на користь своєї позиції до того ж органу (тобто органу ДФС в області). Утім ні ПК, ні Порядок № 916 не передбачають повторного оскарження до того самого органу.

Тож платник хибно вважає, що повторне оскарження змінить думку фіскалів за винесеним ППР. Але це звернення навіть не розглядатиметься як адміноскарження (адже він уже скористався таким правом за даним ППР), скоріш за все, його розглянуть на підставі Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян».

Таким чином, у цій ситуації платник податків мав:

  • або продовжити адміністративне оскарження, але до вищого органу – центрального органу ДФС;
  • або скористатися судовим порядком оскарження.

Якщо до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник має право оскаржити до суду ППР або інше рішення органу ДФС про нарахування грошового зобов’язання протягом місяця від дня закінчення такої процедури. У разі звернення до суду грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (п. 56.18, 56.19 ПК).

Підіб’ємо підсумки: законодавством не передбачено повторне оскарження ППР до того ж органу. Отримавши результати розгляду своєї скарги, платник має право продовжити адміноскарження до вищого органу або звернутися до суду.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
24.04.2025
Як повідомити про зміну відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального
У статті розповімо, в яких випадках суб’єкту господарювання – зберігачу пального слід повідомляти про зміни у відомостях, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального. Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального З 08.04.2025 набула чинності ...
17.04.2025
Ліцензії на алкоголь, тютюн, пальне: хто має оновити інформацію до 01.07.2025?
У консультації ми розглянемо, хто та яким чином має подати до органу ліцензування оновлені дані, а також відповімо на ваші запитання. Правила ліцензування операцій з алкоголем, тютюном та пальним змінилися з 01.01.2025 – у зв’язку з уведенням у дію норм Закону від 18.06.2024 № 3817-IX &l...
11.04.2025
Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Діяльність приватних підприємств нині регулюється нормами Господарського кодексу (далі – ГК). Однак у серпні 2025 року ГК втратить свою силу. Тому вже зараз у власників багатьох приватних підприємств постають запитання, що буде з їхнім підприємством після втрати сили ГК, чи потрібно щось зміню...
Кращі матеріали