Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заблоковано помилкову ПН: що робити?

Ситуація. Платник ПДВ відправив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну (далі – ПН № 1) з неправильними даними, яку було заблоковано. Після цього платник оформив правильну ПН (далі – ПН № 2) на цю саму операцію, реєстрація якої пройшла успішно. Чи повинен платник намагатися розблоковувати ПН № 1 і чи потрібно її відображати в декларації з ПДВ?

У нас є дві ПН, оформлені на одне постачання, одна з яких – зайва. Логічно, що це ПН № 1, яка не була зареєстрована в ЄРПН. Розберемося, що робити з такою ПН.

Перш за все нагадаємо, що будь-яке постачання має підтверджуватися первинними документами (актами наданих послуг, накладними тощо). Неправильно складена ПН не є документом, який оформлено за фактом здійснення операції. Адже якщо дані – неправильні, то цієї операції фактично не було. А значить, у платника немає і первинних документів, що підтверджують її .

Формувати показники декларації даних, які не підтверджені первинними документами, заборонено (п. 44.1 Податкового кодексу, далі – ПК). Тому в декларації помилкова ПН не відображається.

На замітку! Аналогічної думки дотримується і ДПС (ЗІР, категорія 101.18). І якщо на практиці податкові на місцях раптом наполягатимуть на тому, що помилкова ПН також має бути включена до декларації, аргументом на захист платника стане заборона з п. 44.1 ПК.

Виходить, що в нашій ситуації в декларації слід відобразити податкові зобов'язання тільки на підставі ПН № 2.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
26.05.2025
Товари вивозять у режимі експортного забезпечення в декількох періодах: як заповнити декларацію з ПДВ
Як правильно відобразити експорт товарів РЕЗ у декларації з ПДВ, якщо їх вивозять частинами в різні звітні періоди? У статті розглянемо позицію ДПС із цього питання та наведемо приклад заповнення декларації. Режим експортного забезпечення (далі – РЕЗ) при вивезенні за межі України окремих виді...
28.03.2025
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві?
Ситуація. Постачальник оформив податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання наше підприємство вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформи...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали