Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Топ-3 податкові помилки щодо оренди нерухомого майна

Виправлення помилок в обліку та звітності: практичне керівництво

Ця стаття стане у пригоді всім платникам податків (та їхнім бухгалтерам), які здійснюють (або планують) господарські операції з оренди нерухомості або мають у власності будівлі. У ній розглянуто деякі типові помилки в податковому обліку суб’єктів господарювання (далі – СГ), що допоможе усунути порушення до їх виявлення під час перевірки контролюючим органом.

Часом орендарі – СГ не сплачують орендну плату вчасно, водночас скоюючи інше порушення – як податкові агенти несвоєчасно перераховують податки.

Як передбачено пп. 170.1.4 Податкового кодексу (далі – ПК), доходи, зазначені в пп. 170.1.1–170.1.3 ПК, оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою, визначеною п. 167.1 ПК.

Водночас деякі СГ забувають, що до нарахування доходу (у нашій ситуації) прирівнюється кожен сформований і підписаний акт приймання-передання виконаних послуг з оренди.

До того ж, деякі правники наполягають, що саме під час формування актів приймання-передання майна в оренду виникає безперервний обов’язок орендаря нараховувати дохід орендодавцю. Тобто навіть якщо СГ сформує один акт передання послуг раз на три роки, то вважається, що дохід нараховується щомісяця. У цій статті ми не будемо занурюватись у такі тонкощі (якщо у вас виникла подібна проблема – спробуємо допомогти), але зауважимо, що треба вчасно реагувати, тобто утримувати та сплачувати податки за кожним сформованим актом надання послуг. А також не слід забувати, що кожен платіж (перерахування коштів) орендодавцю-фізособі має бути здійснений одночасно зі сплатою до бюджету ПДФО та ВЗ.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
23.06.2025
Чи можна подати уточнюючу декларацію, якщо є податкове повідомлення-рішення?
Розглянуто ситуацію із практики читача щодо можливості самостійного виправлення помилки після того, як отримано податкове повідомлення-рішення. Ситуація. У підприємства (ТОВ) уже давно немає операцій. У декларації з податку на прибуток є збиток минулих років, який переноситься через додаток РІ. За 2...
Кращі матеріали