Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Відповіді на деякі запитання з ПДВ

Навіть фахівець з великим стажем, що відмінно знає теорію (нормативні акти), у певний період своєї професійної діяльності може зіткнутися із запитаннями, відповіді на які чітко не окреслені теорією. Дуже добре із такими ситуаціями обізнані бухгалтери, особливо ті, що мають справу з ПДВ. Якщо такі питання стосуються всіх платників (наприклад, зміни у формі декларації/ПН), відповідь нададуть професійні видання. А як бути, коли запитання відносно рідкісне? 

У даній статті ми з Вами розглянемо запитання, які виникають не щодня, але можуть постати перед кожним платником ПДВ.

Згідна, запитання є задовгим, але якщо Ви його ніколи не запитували – Вам пощастило. Однак, ця проблема часто виникає перед бухгалтерами, що перерахували податкові зобов’язання з ПДВ вчасно, а орган ДФС - застосовує штраф за затримку сплати ПДВ на 1-2 дні (10% від суми). 

Наприклад, платник ПДВ 12.09.2017 року подав податкову декларацію з ПДВ за серпень 2017 року, де задекларував податкові зобов’язання на рівні 100 тис. грн. 29 вересня  2017 року було надано банку платіжне доручення № 33 від 29.09.2017 року на 100000,00 грн. (оскільки коштів на рахунку в СЕА ПДВ не вистачало), яке прийняте банком (це відбувалося о 14 год. 15 хв.). А 06.11.2018 року (так, через рік), платник ПДВ отримав акт камеральної перевірки, яким встановлено, що ТОВ «ПЛАТНИК» порушив терміни сплати узгодженого податкового зобов’язання з ПДВ, адже сплатив податок лише 03.10.2017 року. 

Акт виглядатиме приблизно так:

На підставі цього акту перевірки платнику нарахували штрафну санкцію на рівні 10000,00 грн. 

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
12.05.2025
Питання про ПДВ: огляд листа ДПС
ДПС у свіжому листі надала важливі роз’яснення щодо ПДВ – строки для відображення податкового кредиту, облік заблокованих податкових накладних і штрафи за можливі порушення. Ми зібрали головне, щоб ви уникнули помилок і втрат! У листі від 02.05.2025 № 461/2/99-00-24-01-01-02 (далі &ndash...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали